הידד החורף הגיע- תוכנית עבודה
כתבה: תמר בר
החורף מזמן לנו עיסוק במספר נושאים:
תופעות טבע
נלמד , נחקור את : רוחות, עננים, גשם, רעם, ברק, טמפ'
נכיר את סוגי העננים שמם, צורתם.
נכיר מכשירים פשוטים למדידת תופעות מזג האוויר: מדחום, מדגשם, מדרוח ותפקידיהם.
נתלה בגן את מד הטמפרטורה נעקוב אחריו
נכין מד למדידת המשקעים .
נצא לסיור, נחפש שלוליות.
נצא לבדוק את האדמה שאחרי הגשם ונגיע למסקנה שבעקבות ירידת המשקעים האדמה רטובה.
בני האדם
כיצד מתמודד האדם עם החורף?
במה שונה החורף מהקיץ?
נכיר את בגדי ואביזרי החורף: מעיל, צעיף, כפפות, גרבי צמר, כובע, מגפיים, מטרייה.
נכיר את מבנה המטרייה.
נערוך תערוכת מטריות
נמחיז את המטרייה הגדולה של אבא
בעלי חיים בחורף
מה עושים בע"ח בחורף?
אילו פעילים?
היכן מסתתרים?
מה עושות הציפורים בחורף?
מי מעיז להסתובב בגשם?
נכיר את החילזון
נצא לסיור נאתר ונעקוב אחר נחליאלי
פריחה
נכיר את פרחי החורף: נרקיס, כלנית, רקפת, סביונים
נגלה כי לכלנית יש פקעת ולנרקיס בצל בתוך האדמה.
נכיר את אברי צמח עיקריים: שרש, גבעול, עלה, פרח, פקעת ובצל.
נשווה בין פירות ההדר
נבדוק דומה שונה בין פירות ההדר
נקים דוכן לסחיטת מיצים
|