גשם
כתבה: תמר בר
המטרה: נכיר ונתנסה עם האותיות המרכיבות את המילה גשם
S נכיר לילדים את המילה גשם
S נכתוב את המילה גשם על כרטיסיות שונות בגדלים שונים.
S נכתוב על כרטיסיות מלים המתחילות באות ג' ומילים שמתחילות באות אחרת, הילדים יזהו את המלים באות ה-ג'.
S הילדים יתנסו בכתיבת האות הראשונה במילים המתחילות באות ג'
S נחבר למלים תמונה מתאימה.
S הילדים ינסו להתאים את המילה לתמונה הנכונה.
S נכין כרטיסיות לאיתור מילים עם האות ש'.
S ונמיין מילים המסתיימות ב-ם לעומת מילים המסתיימות אחרת.
S נכין כרטיסיות על כל כרטיסייה נכתוב את אחת האותיות ג ש ם נזמין את הילדים כל ילד אוחז באות אחרת של המילה. לצלילי המוסיקה הילדים צועדים וכשהמוסיקה נפסקת עליהם להתחבר בשלשות כך שתיווצר המילה השלמה.
S נלמד להשתמש בפעלים המתארים את הגשם:
S הגשם שוטף, הגשם נוטף, הגשם דופק, הגשם מטפטף, הגשם יורד, הגשם משקה, גשם חזק...
S נזמין את הילדים לשלב את המילה גשם במשפט: הגשם ירד בלילה, הילה הולכת עם המטרייה בגשם.
S הילדים יסמנו את המילה גשם בטקסט בו יש וריאציות שונות של צרוף האותיות ג ש .מ.
|