כתבה: תמר בר
חומרים:
בדים שונים ממרקמים וצבעים שונים, דבק, טושים, צבעים שמינית בריסטול, סלסילה .
מהלך הפעילות:
נגזור את הבדים לריבועים ונניח בתוך סלסילה.
נשב עם קבוצת ילדים נחלק לכל ילד שמינית בריסטול.
הילדים יקבלו את סלסילת הבדים ויבחרו בד שמוצא חן בעיניהם.
הילדים ידביקו את הבד על הבריסטול, וילטפו היטב את הבד כדי שיידבק היטב.
הילדים ימשיכו את דוגמת הבד בעזרת טושים לאורך ורוחב הבריסטול.
לדוגמא: בד עם הדפס פרחים, הילדים יתבוננו בהדפס ויציירו את הפרחים באותם צבעים ובאותו הגודל.
הילדים יתבוננו ברקע הבד, יבחרו בצבעים תואמים וייאחזו את הצבע במאונך וימרחו לאורך ורוחב הדף.
הרעיון שלא נראה הבדל בין הבד לציורם, שהעבודה תצא יחידה אחת.
נתלה את העבודות בסמוך אחת לשנייה נקבל קולאז' מעניין.
אפשרות נוספת
הילדים יבחרו בד ידביקו אותו על שמינית הבריסטול
הילדים יהפכו את הבד לדמות, חפץ בעל חיים....
הילדים יחליטו למה הבד ייהפך וישלימו אותו בעזרת צבעים טושים, חומרי יצירה.
לדוגמא: בחרו בד מפוספס יהפוך אותו הילד לזברה , הבד יהיה הגוף ובצבעים יוסיף רגליים, ראש, זנב.
הילדים יוסיפו רקע מתאים אם זה בעל חיים יציירו את מקום מגורו, אם זה חפץ היכן לדוגמה החליט ילד להפוך את הבד למפה אז יוסיף רגליים וחפצים שיהיו על השולחן.