אני דומה אני שונה
כתבה: תמר בר
נלמד להבחין בדומה ובשונה בבני אדם.
נזמין ילד וילדה ונבקש מהילדים להתבונן בשני החברים ולנסות למצוא את הדומה והשונה בין השניים.
נבקש מהילדים להתבונן בעצמם ולתאר לי כיצד אתם נראים?
האם אתם יכולים לראות את כל גופכם?
נגיע למסקנה יש איברים שאנו יכולים לראות, ויש איברים שאין אנו יכולים לראות: לב, ריאות, כבד...
אילו איברים אתם יכולים לראות?
אילו איברים אינכם יכולים לראות?
אילו איברים יש לכולנו?
אילו איברים אין לאנשים מסוימים?
נגיע למסקנה שהאיברים הגלויים דומים: עיניים, אף, פה, ידיים, רגליים, שיער, ריסים גבות, גב, ברכיים, רגליים...
שונים בצבע השיער, צבע עיניים, צבע עור, גובה, מבנה גוף...
נזמין חבר אחר ובובה נבקש מהילדים לומר במה יחד ובובה דומים ובמה שונים?
נשאל את הילדים איך אנשים מכירים אתכם?
נשאל כיצד אני מזהה את אלין ודור?
האם כולנו נראים בדיוק אותו דבר?
מה היה קורה אילו כל האנשים היו נראים בדיוק אותו דבר?
בואו נדמיין איזה עולם היה לנו?
הילדים יחשבו על משפחתם ויחשבו במה הם דומים להם ובמה שונים: לדוגמה במה אני דומה לאמי ומה שונה? במה אני דומה לאבא? ומה שונה בי ואחותי למשל צבע עינים, אוך השיער...
נזמין את חד הילדים שיתבונן על אחד החברים ויתאר אותו החברים יצטרכו לשער במי מדובר? הצליחו? מחליפים במנחה.
נשחק את משחק המראה- הילדים יתחלקו לזוגות כל זוג יעמוד אחד מול השני, האחד יעשה תנועה חברו יחקה אותו, ומחליפים .
|