מראה מראה
כתבה: תמר בר
נשב עם קבוצת ילדים סביב שולחן.
נחלק לכל ילד מראה.
הילדים יתבוננו במראה, נחכה לתגובות הילדים.
נבקש מהילדים לתאר מה הם רואים?
בסבב,כל ילד יספר.
נשאל אילו איברים אתם רואים?
נבקש מהילדים להתבונן במראה ולגלות אילו איברים זוגיים בפנינו?
מה תפקידם? במה אנו משתמשים בהם?
אילו איברים בפנים יש לנו מהם רק אחד?
נביט בפנים מהו האיבר הכי עליון ?
נברר היכן ממוקמות העיניים?
נשיים את חלקי העין ותפקידם.
נתבונן מקרוב באישון? מה צבעו.
האם לכולנו אותו צבע עיניים?
ננסה בזהירות לגעת בריסים שלנו, נלמד שתפקידם להגן על העין מפני אבק.
נביט בשערות כיצד הם מעטרים את ראשנו?
ננסה לאחוז שיערה אחת ולגלות היכן היא גדלה?
כמה שערות יש לנו? האם ניתן לספור את השערות? מדוע?
נתבונן באף שלנו? נחיריים?
האם נצליח לפתוח את הנחיריים ולסגור?
בואו נסתום את האף עם שתי האצבעות וננסה לנשום.
בואו נמלא אויר בריאות וננסה להוציא כשהיד שלנו קרובה לאף, נחוש את האוויר יוצא.
נמלא אויר באף נוציא את האוויר בפה נקרב את היד לפה ונחוש באוויר היוצא.
נתבונן בפה לנו.
נסגור את השפתיים, נלטף את קווי המתאר של השפתיים.
מי מצליח לכווץ את השפתיים חזק? ונרפה נתבונן במראה.
ננסה לעשות תנועות שונות עם השפתיים.
נתבונן על מבנה השיניים שלנו.
בכיר את הלסת העליונה והלסת התחתונה.
נתבונן כיצד השיניים מסודרת על הלסתות? האם כל השיניים באותו הגודל?
מה אנחנו עושים בעזרת השיניים?
התבוננו בלשון – מה אנחנו יכולים לומר עליה?
החזיקו את הלשון ביד ונסו לדבר.
נחלק לילדים דפי ציור ועפרונות, צבעים טושים.
נחלק לילדים דפים עם מסגרת מלבנית בתוכה יציירו.
הילדים יתבוננו במראה וינסו לצייר עצמם.
נתלה את כל העבודות בסמוך אחת לשנייה.
נכין כרזה מעניינת.