כשאני צוחק אני מותק
כתבה :תמר בר
חומרים:
תמונות מעיתונים, שמיניות בריסטול, דבק.
מהלך הפעילות:
· נגזור תמונות מהעיתונים של דמויות שונות צוחקות, שמחות.
· נדביק את התמונות על שמיניות בריסטול.
· נשב עם קבוצת ילדים סביב השולחן נפזר את התמונות.
· הילדים יתבוננו בתמונות.
· נשאל את הילדים מה משותף לכל האנשים בתמונה? (כולם שמחים וצוחקים).
· נשאל את הילדים מדוע אנחנו צוחקים?
· מתי אנחנו צוחקים- נבקש דוגמאות.
· מה אנחנו מרגישים בגוף כשאנו צוחקים?
· אייך יודעים כשמשהו צוחק?
· הגננת תבחר תמונה אחת ותציג לילדים.
· הגננת תשאל:"מדוע לדעתכם האיש/ה בתמונה צוחק/ת?
· הגננת תקבל את כל השערות של הילדים.
· הגננת תבקש מהילדים להמציא סיפור הקשור בתמונה.
· הילדים יבחרו תמונה אחת מהשולחן ויסבירו את בחירתה.
· הילדים ימציאו שמות לתמונות.
· נבחר תמונה אחת ונמציא סיפור ברצף, ילד מתחיל משפט החבר היושב לימינו מוסיף עוד משפט והילד השלישי ממשיך... הגננת תרשום את משפטי החברים ובתום הסבב, תקרא את הסיפור שנוצר.
· בשיחות המתקיימות עם הילדים מאד חשוב להקנות להם מושגים כמו: "מצב רוח", "חיוך", "הרגשה טובה...
|