פרחי אביב
כתבה: תמר בר
חומרים:
מטפחות צבעוניות, דיסק של 4 העונות- אביב של ויולדי.
מהלך הפעילות:
הילדים ישבו במליאה, נספר להם שישנו מלחין שכתב מוסיקה של אביב.
נבקש מהילדים לעצום את העיניים ולהקשיב למוסיקה, לחשוב אייך היא מתקשרת לאביב?
נסו לדמיין את הפרחים פורחים, את החרקים השונים המבקרים את הפרחים...
נשמיע את הנעימה עד תומה, הילדים יפקחו את העיניים ויחוו דעתם.
נעביר סלסילת מטפחות בין הילדים, כל אחד יבחר מטפחת.
הילדים ישבו על הרצפה בחלל הכיתה, המטפחת מוחבאת בין כפות ידיהם.
נשמיע את ויולדי הילדים בזמנם מוזמנים לאט לאט לפתוח את כפות הידיים ולגלות את הפרח הפורח.
הילדים מוזמנים להניח את המטפחת על הראש- קיבלנו שדה פרחים ססגוני.
בישיבה הילדים מתנועעים כפרחים שהרוח הנעימה נושבת.
נזמין כמה ילדים שיהיו פרפרים/ דבורים יעופו בין הפרחים וישתו את הצוף.
הילדים יקומו , יאחזו במטפחת ביד וכל אחד יתנועע כאוות נפשו.
נסדר מעגל המטפחות על הראש, נעמוד במקום הראש מתנועע מצד לצד.
הראש נע קדימה לתוך המעגל ויוצא החוצה.
במחיאת כף של הגננת, כל הפרחים מצטופפים צפוף יחדין.
מחיאת כף נוספת הילדים מתפזרים ועומדים במקום.
בסבב במעגל, כל ילד ידגים תנועה עם המטפחת הילדים יחקו את תנועתו.
הילדים עומדים במקומם עם המטפחת בידם, הראו לנו מה קורה שיורד עליכם גשם?
כעת השמש זורחת עליכם.
לסיום, הילדים יישבו במקום, המוסיקה ברקע, כל ילד יקום ויניח את המטפחת בפרח על הרצפה, החבר הבא בתור, מניח את הפרח בקרבת הפרח הקודם עד שנקבל שדה פורח.