הגננת תשב עם קבוצת ילדים או במליאה.
הגננת תניח בפני הילדים ספרים שונים: ספר בשול, ספרי עיון, ספר טלפונים, ספרי ילדים, מגדירי צמחים/ בעלי חיים.
הגננת תבקש מהילדים להתבונן באסופת הספרים.
הילדים ינסו לזהות את הספרים.
הילדים יתבקשו למיין את הספרים: בתוכן הספר,מבנה הספר, גודלו וצורתו.
ננסה לקשר בין האיור בכריכת הספר לבין תוכן הספר כמו:התאמה בין ספר לאיור על גבי הכריכה שלו, ניבוי תוכן הספר בהיבט לאיור על גבי הכריכה.
הגננת תשאל את הילדים האם יש להם ספרים בבית?
נברר עם הילדים מי מספר להם סיפורים? מתי? היכן?
נבקש מהילדים לספר מהו הספר האהוב עליהם?
מדוע הוא אוהב ספר זה או אחר?
נבקש מהילדים להביא לגן את הספר האהוב עליהם.
נכין בגן תערוכה של הספרים האהובים, ליד כל ספר נרשום את שם הילד.
ניתן לבקש מההורים לשלוח תמונה של ההורה מספר לילדו סיפור.
בשיחה נוספת:
נציג לילדים ספר ילדים קרוע.
נשוחח אודות הספר, נשאל את הילדים איך הספר חש? איך ההרגשה לדפדף בספר קרוע?
נשוחח עם הילדים על כללים לשמירת הספרים.
נשתף את הילדים בתיקון ספרים ישנים וקרועים.
ביקור בספרייה-מומלץ לחזור על הביקור בספרייה, מספר פעמים לאורך השנה, בכל פעם יינתן דגש על היבטים אחרים.