כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
פעילות בעקבות ספרים
 

פעילות בעקבות ספרים כתבה תמר בר

לגילאי שלוש ומעלה

נחלק לילדים ספר ספרייה וניתן לילדים משימות שונות

  • השערת השערות- נציג את הספר לילדם וישאלו את ילדם מהו נושא הספר לדעתם? ההורים ירשמו על הדף את ההשערות, יקריאו את הסיפור ואז ישאלו שוב את הילדים על מה הספר וירשמו האם הילדים צדקו?
    הילדים יכתבו המשך לסיפור+ ציור.
  • נכין סדרה של שאלות שהילדים היו מעוניינים לשאול את אחת הדמויות בספר.
  • הילדים יכתבו על דף נייר את שם הספר ולצייר ציורהקשור בספר.נבקש מהילדים להמציא שם נוסף לסיפור, אם הם היו כותבים את הספר מהו השם שהיו בוחרים? הילדים יכתבו ויציירו את הכריכה.

§         נדמיין מצב שבו הילדים יכולים "להיכנס" אל הסיפור ולנהל שם דו-שיח עםאחת הדמויות: מה הן היו אומרות זו לזו?

§         המלצה- נכין מחברת המלצות בו הילדים יכתבו המלצות על הספר ממה הם נהנו?מי הגיבור האהוב עליהם בספר?   אם הספר לא מצא חן- מדוע?

§         נצלם תמונות מתוך הספר ונכין משחקים: מסלול, משחק זיכרון עם האיורים שבספר..

§         נמחיז את הסיפור.

§         כנין דמויות על מקל או בובות אצבע הקשורות לסיפור.

§         עבודת יצירה שמתאימה לסיפור.
 
 
פעילות נוספת:

הגננת תשב עם קבוצת ילדים או במליאה.

הגננת תניח בפני הילדים ספרים שונים: ספר בשול, ספרי עיון, ספר טלפונים, ספרי ילדים, מגדירי צמחים/ בעלי חיים.

הגננת תבקש מהילדים להתבונן באסופת הספרים.

הילדים ינסו לזהות את הספרים.

הילדים יתבקשו למיין את הספרים: בתוכן הספר,מבנה הספר, גודלו וצורתו.

ננסה לקשר בין האיור בכריכת הספר לבין תוכן הספר כמו:התאמה בין ספר לאיור על גבי הכריכה שלו, ניבוי תוכן הספר בהיבט לאיור על גבי הכריכה.

הגננת תשאל את הילדים האם יש להם ספרים בבית?

נברר עם הילדים מי מספר להם סיפורים? מתי? היכן?

נבקש מהילדים לספר מהו הספר האהוב עליהם?

מדוע הוא אוהב ספר זה או אחר?

נבקש מהילדים להביא לגן את הספר האהוב עליהם.

נכין בגן תערוכה של הספרים האהובים, ליד כל ספר נרשום את שם הילד.

ניתן לבקש מההורים לשלוח תמונה של ההורה מספר לילדו סיפור.

בשיחה נוספת:

נציג לילדים ספר ילדים קרוע.

נשוחח אודות הספר, נשאל את הילדים איך הספר חש? איך ההרגשה לדפדף בספר קרוע?

נשוחח עם הילדים על כללים לשמירת הספרים.

נשתף את הילדים בתיקון ספרים ישנים וקרועים.

ביקור בספרייה-מומלץ לחזור על הביקור בספרייה, מספר פעמים לאורך השנה, בכל פעם יינתן דגש על היבטים אחרים.

 
חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט