שמי הוא כתבה תמר בר
לגילאי שלוש ומעלה
· הילדים יושבים במליאה בסבב, הילד הראשון אומר את שמו בצורה מעניינת הילדים חוזרים אחריו.
· לדוגמה: הראשון אומר בצעקה את שמו החברים צועקים את שמו, השני אומר את שמו רק עם תנועת השפתיים חבריו חוזרים אחריו.
· בסבב, נוסף כל ילד אומר את שמו ומוסיף תנועה החברים חוזרים אחריו.
· הילדים עומדים במעגל, הראשון אומר את שמו השני אומר את שם הראשון ואת שמו, השלישי אומר את שם הראשון, השני ושמו, האם נצליח לזכור את כל שמות הילדים?
· במעגל הילד מציג תנועה עם כול גופו ומציג את שמו החברים מחקים את תנועתו, וממשיכים לילד הבא.
· בסבב, כל ילד מציג את שמו תוך עיוות קולו .
· בסבב, כל ילד יציג בעל חיים את תנועתו וקולו וכמובן יאמר את שמו, החברים מחקים את הילד.
· נחלק לילדים פקקים של שתייה קלה, 2 פקקים לכל ילד, הילדים יישבו על הרצפה, יקישו את שמם לפי התור.
· הגננת תיתן הנחייה כיצד להקיש עם הפקקים: לאט מאד, מהר, עם הפסקות, עם חזרות, כל הילדים אומרים ביחד את שמותיהם תוך הקשה בפקקים.
· נשב במעגל על הרצפה, נעביר כדור, אחד מגלגל את הכדור וקורא בשם של החבר אליו הוא מגלגל את הכדור.
· שמות- הילדים יעמדו בצפיפות אחד הילדים יזרוק באוויר את הכדור יקרא בשם ילד, הילד שקראו בשמו צריך לתפוס את הכדור ולקרוא בשם חבר אחר...
|