"שלום, שלום שלום" כתבה תמר בר
לגילאי 3 ומעלה
Y נזמן לילדים היכרות עם המילה הכתובה "שלום"
Y נכתוב את המילה "שלום" בגדלים שונים ובכרטיסיות שונות ונחשוף לילדים.
Y נגזור את האותיות המרכיבות את המילה "שלום"מחומרים שונים ונדביק על מצע קשה לדוגמה: נגזור מבדים, מצמר, מקל- קר, מפונפונים...
Y נכין לילדים את המילה "שלום" רק עם קווי מיתאר:
Y הילדים ימלאו את תוך המילה "שלום" במגוון חומרים: פייטים, נצנצים, חרוזים, גפרורים, קיפולי נייר..
Y הילדים יצבעו בתוך קווי המיתאר עם צבעים, טושים גואש.
Y הילדים יקבלו את המילה ויחפשו בציור והדבקה את המילה.
Y הילדים ידפדפו בעיתונים ויגזרו את האותיות "שלום" וידביקו על שמינית בריסטול.
Y נכין קולאז' עם המילה "שלום" על בריסטול גדול או גיליון נייר גדול הילדים ידביקו את האותיות בגדלים שונים.
Y הגננת תכתוב על כרטיסיות את המילה שנה בגדלים וצבעים שונים ותפזר על הרצפה- הגננת תזמין 5 ילדים שיטיילו בין הכרטיסיות, הגננת תקיש עם התוף, הילדים יקבלו משימה ויבצעו: עצרו ליד המילה שנה באותיות הכחולות, תעצרו ליד המילה שנה הכתובה הכי קטן...
Y הגננת תגזור את האותיות "שלום" תדביק סקווטש מאחורי האותיות הילדים יצמידו לשטיח קיר וירכיבו את המילה.
Y הגננת תפזר על הרצפה כרטיסים עם מילים שונות וביניהם המילה "שלום"מספר פעמים, הילדים מטיילים בין המילים הגננת מקישה בתוף על הילדיםלהרים את המילה "שלום"
Y הגננת תזמין 3 ילדים כל ילד מקבל אות תלויה על צווארו, בהשמעת מנגינה הילדים מתפזריםובסימן עצירה מסתדרים ויוצרים את המילה "שלום"
Y נזמין 3 ילדים ניתן להם ביד את האותיות ש' ל' ו' ם עליהם להרכיב את המילה "שלום"
Y הגננת תחלק לכל ילד אות אחת מהמילה "שלום" היא תבקש מכל הילדים האוחזים באות ש' להניף את הכרטיסייה לגובה, כל הילדים עם האות נ' יעמדו ליד הכסא, כל הילדים עם האות ה' מחליפים מקום...
Y הגננת מניחה על השולחן את האותיות של המילה "שלום" ומחסירה אות אחת על הילד לזהות את האות החסרה ולקרוא בשמה.
Y הגננת מניחה על השולחן את האותיות של המילה "שלום" אך מסדרת את האותיות בסדר לא נכון הילדים צריכים לגלות מה התבלבל במילה "שלום" ולסדר מחדש.
|