שמי הוא כתבה תמר בר
לגילאי 3 ומעלה
נשחק עם הילדים משחקים שונים ומשעשעים להכרה וזכירה של שמות החברים.
לדוגמה:
נדקלם את הדקלום: (ניתן כל דקלום מצחיק )
אורן תורן ציפ ציפורן
זרח תרח על הגורן
מתושלח על ההר
מי נשאר?
נדקלם את השיר יחד
נדקלם את השיר בקצב שונה, מי יכול לדקלם מהר מאד? כעת נדקלם בשקט בשקט, ועכשו בצעקה, נדקלם לאט לאט, ורק עם תנועות השפתיים.
נדקלם את הדקלום בליווי קולות מהגוף :
נמחא כפיים,
נרקע ברגליים,
נטפח על הברכיים,
אצבע צרדה,
שתי אצבעות על שתי אצבעות
גב היד על גב היד
נקבל הצעות של הילדים ונתרגל.
נחלק לילדים כלי נגינה שונים ונדקלם יחדיו כולם ופעם רק הפעמונים, רק השלישים, רק התופים....
נשב על הרצפה במעגל גדול, הגננת תקח כדור ותתן לאחד הילדים, הוא מעביר את הכדור ליושב לימינו והשני מעביר לשלישי. תוך כדי דקלום השיר . מי שנשאר עם הכדור במילים מי נשאר? יגיד את שמו .
נשחק שוב אך הפעם נעביר את הכדור מהר בין אחד לשני....
כעת נעביר את הכדור מעל הראש
נעביר מרגל לרגל
וכעת נעביר את הכדור לאט לאט.
ניקח שני כדורים ונעביר אותם משני צידי המעגל, נדקלם את הדקלום ומי נשאר? אומר את שמו...
נעביר מהר יותר?
נעמוד ונעביר את הכדור מאחד לשני במהירויות שונות תוך כדי הדקלום.
הילדים יעמדו במעגל , נזמין חבר אחד שייכנס למעגל, הוא מדלג בתוך המעגל תוך כדי דקלום השיר החברים עוזרים לו לדקלם, הגיע למשפט: מי נשאר? הוא מושיט יד לילד העומד מולו במעגל שני הילדים מכריזים על שמם ומתחלפים בתפקיד.
|