כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
ראש השנה - נושאים לפיתוח
 

נושאים לפיתוח בראש השנה כתבה תמר בר

לגילאי שנתיים ומעלה

המלצתי בכל חג להתייחס לנושא אחד בלבד אותו נלמד ונייצג בכל פינות הגן.

אציע מספר נושאים אותו כל גננת תפתח בגנה ותמחיש אותה בפינה המברשת ובכל מרכזי הגן, הבחירה תעשה לפי גיל ויכולת הילדים בגנה:

שנה מתוקה- דבש

נפתח במשפט "שנה מתוקה"- הילדים יחזרו על המשפט באינטונציות שונות: בקול רם, בשקל, בלחישה, בתנועת שפתיים, בצעקה, בצחוק...

נכיר את הטעם מתוק- נטעם מאכלים שונים , נבחין בין מר ,חמוץ, מר למתוק.

הילדים יביאו לגן מוצרים, מאכלים מתוקים.

הגננת תציג לילדים מגוון רחב של סוגי דבש- נטעם

נערוך תערוכה של צנצנות דבש: דבש תפוחים, דבש תמרים, דבש הדרים...

נבחין בין סוגי הצנצנות: צורתם, גודלם, החומר ממנו עשויים, נתבונן במכסה: שעם? אלומיניום? זכוכית?

נכיר את המילה: "שקוף" לעומת אטום, הדבש שקוף, צלול

נלמד על הדבורה: אורח חיה, צורתה, מאפייניה...

נצא לסיור נחפש דבורים ניגש בזהירות לצמח עליו רוכנת הדבורה.

נכיר שירים על הדבש, הדבורה

נאזין ליצירה זמזום הדבורה

נתנועע כדבורים בין הפרחים.

נכין תחפושות של דבורים, נכין עבודות יצירה של דבורים...

נצא לסיור לימודי בו נראה כוורת דבורים, נלמד על תהליך הפקת הדבש.

 

שנה טובה- אגרות ברכה

נכין תערוכה גדולה של מגוון אגרות ברכה מהעבר ומהווה.

הילדים יביאו מביתם אגרות ברכה.

נבקש מהורים להביא אגרות ברכה עתיקות.

נלמד על תפקיד אגרת הברכה.

נכיר את המבנה של אגרת הברכה.

נשוחח על הדומה והשונה בין אגרות הברכה.

נלמד ברכה מהי? תפקידה.

נכיר את המושגים: "לברך, איחולים, משאלות"...

נתנסה בהכנת אגרות ברכה מחומרים שונים.

נקים בגן דוכן לממכר אגרות ברכה.

נכין תיבת דואר גדולה.

נכין על פוליגל תיבות דואר אישיות לכל הילדים- במהלך השנה הילדים יכינו ברכות ומכתבים אחד לשני.

נכיר את המעטפה, הבול, תיבת הדואר.

נצא עם הילדים לאתר תיבת דואר אדומה אליה נשליך את אגרות הברכה.

נבקר בסניף הדואר, נראה את מגוון הבולים, המעטפות.

אולי נבקר בסניף המרכזי של הדואר שם נראה את המסלול של המכתב...

נלמד לאחל איחולים וברכות לכבוד השנה החדשה.

השופר

נביא לגן מספר שופרות אמיתיים.

הילדים יתבוננו, ימששו את השופר

הילדים ינסו לתקוע בשופר.

נכין תערוכה של שופרות.

הגננת תביא תצלומים גדולים וברורים של אייל- נסביר לילדים אודות קרן האייל.

נזמין לגן בעל תקיעה- שייתקע בשופר- הילדים יתבוננו ויחקו את התנועה של הרמת השופר לכיוון השמיים.

נבחין בין 3 סוגי התקיעה.

נבין מהי מטרת התקיעה.

נבקר בבית הכנסת- נכיר את תפקידו, חשיבותו,מבנהו.

נכיר את ספר התורה- נאסוף ספרי תורה בגן, נתבונן בהם, נחזיק בזהירות בידיים, נבחין בין הדומה והשונה בין ספרי התורה...

 

אדום צבעי

נכיר את הצבע האדום.

נבחין ונבדיל את הצבע האדום משאר הצבעים.

נדע שהצבע האדום הוא מ-3 צבעי יסוד.

נחפש בגן חפצים ואביזרים בצבע אדום- נסדר בתערוכה.

נמיין את החפצים האדומים לקבוצות מיון לפי הצעות הילדים: החומר:פלסטיק, מתכת, זכוכית, עץ..- גודל, צורה, שימוש, למאכל או למשחק...

נכיר נטעם ונשיים את התפוח והרימון

נכין מאכלים אדומים- ג'לי תות, מרק עגבניות...

נשתה מיץ רימון

נכיר שירים וסיפורים על הצבע האדום.

נכיר תמונות אומנות שהצבע האדום שולט בהן.

חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט