כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
תחילת שנה- אסיפת הורים
 

אסיפת הורים ראשונה כתבה תמר בר

Y    נפתח את המפגש בקריאת שיר קצר, דקלום או ברכה.

Y    מנהלת הגן מציגה את עצמה ואת צוות הגן.

Y    הגננת תחלק את ההורים לקבוצות, כל קבוצה תקבל משימה אותה תמלא בקבוצה.

Y    הרעיון שההורים יחוו מצבים שונים בחיי הילדים וצוות הגן.

Y    המשימות יהיו:

Y    דילמות שונות מחיי הגן אותם תעלה הגננת על הכתב ההורים ייקראו וייענו על השאלות הנלוות.

Y    תצלומים- כל קבוצה תקבל תמונות מחיי הילדים במהלך השנה- ההורים יצטרכו לענות על שאלות שונות הקשורות במצבים שהוצגו: מריבה בין ילדים, ארוחה,

Y    ספרים- הגננת תציג לכל קבוצה ספר העוסק בנושאים שונים: שינה, חברות, ילד דחוי/ על דימוי עצמי נמוך (הדג שלא רצה להיות דג, זה משגע להיות צפרדע...), קנאת אחים...- ההורים יקראו את הספרים ויידונו בדילמות בספר.

Y    ברכת עבודה ועשייה משותפת – קטע קריאה

Y    נקצה כ-15 דקות לקבוצות

Y    נזמין את ההורים לחזור למליאה.

Y    הגננת תבקש מכל קבוצה להציג את המשימה שקיבלה וכמובן להציג את התמונה/ מקרה/ סיפור.

Y    חברי הקבוצה יציעו את פתרונן.

Y    הגננת תשאל האם להורים  מהקבוצות האחרות יש משהו להוסיף בנושא?

Y    חשוב ביותר שהגננת תסכם ותהיה האחרונה בדברים- כלומר דנו במקרה אחד שמענו הצעות שונות של ההורים הגננת תסכם את הנושאים.

Y    הגננת תספר להורים את האני מאמין שלה.

Y    הגננת תציג בפני ההורים את תוכנית העבודה שלה תסביר מה ההדגשים שלה בשנה זו.

Y    לסיום הגננת תקרא שיר, סיפור, משל....

Y    ישנה אפשרות שכל הורה יכין ברכה לילד שלו, נכין כרטיסיות וחומרי יצירה כל הורה יקשט ויברך את ילדו בתום הפעילות ההורה ייתלה את עבודתו בקיר במקום המיועד.

Y    ממליצה שההורה יכין משהו קטן לילדים כעוון שלמחרת בבוקר הגננת תספר לילדים על הביקור ותציג להם מה ההורים הכינו להם.

Y    מחזק את הקשר בין הבית לגן.

Y    ההורים מוזמנים לכתוב ברכה, משאלה, ציפייה, הגננת מוזמנת לצלם אותם בוידיאו מברכים את הילדים, כל הורה מברך את ילדו ולמחרת הגננת מקרינה.

Y    זכרו אורך המפגש לא יעלה על שעה

Y    זכרו נא לסיים את המפגש בשיא כדי להשאיר טעם של עוד.

Y    הגננת תחלק להורים דפי מידע אודות פרטי הגן ולא תשוחח עליהם במפגש (נדוש ומרגיז  את ההורים שזה בזבוז זמן לבוא אחרי יום עבודה לשמוע פרטים שניתן לשלוח במייל או בכתב)  על כן נרשום דפי מידע בהם נרשום את כל המידע: שעות הגן, סדר יום, חוגים, ימי הולדת, בגדי החלפה...

  שתהיה לכולנו שנה מוצלחת



"במה יתבטא שיתוף פעולה כזה ובאילו דרכים ניתן יהיה לבצע אותו?"

שיתוף הפעולה יתבטא בידוע ההורים על הנעשה בגן, בחגיגות משותפות עם ההורים במהלך השנה (3 לפחות), בהכנסות ההורים לגן ושהייתם בו על מנת לראות את הנעשה בו ולהתרשם מעשייה זו.

הגעה בזמן, אנא הקפידו להגיע בזמן. הילד מחכה ואינו מבין מדוע לא באים לקחתו.

בנוסף, אני רוצה ומקווה שתפנו אלי בכל עניין, שאלה, בקשה, הסבר וכל העולה בראשכם- אשמח עם כל הערה והארה.

ניתן לבצע שיתוף זה על – ידי הקשבה הדדית, פנייה אישית, בירור הדברים בו ברגע שהם קורים ולמעט בהטחת האשמות. 

  • מהן הציפיות שלך מהגן ומהצוות החינוכי שלו?"

שיהיו קשובים לצורכי הילדים ולצורכיהם האישיים של כל אחד מהצוות, שיתנו מעצמם למען הצלחת כולם, שיפעלו בשיקול דעת מתוך ועל – סמך הצרכים ההתפתחותיים והרגשיים של הילד ושההחלטות יתקבלו יחד.

החלפת טיטולים לפחות 3 פעמים ביום וכמובן לפי הצורך.

ארוחות – הילדים אוכלים ארוחת בוקר וצהריים בגן, בכל ארוחה יש פירות וירקות יושבים עם הילדים ועוזרים למי שצריך.

  • באילו דרכים ניתן לגרום, לדעתכם, הצלחות לילדים. הביאו דוגמה מניסיונכם האישי.

חיזוקים חיוביים, הצבת אתגרים שהם יכולים לעמוד בהם, צ'ופרים מפעם לפעם, מילה טובה, חיוך, מבט, נגיעה.   

  • נסו להגדיר מהם החששות שלכם בתחילת השנה?"

ילדים רבים בוכים כיוון שאינם מכירים את הגן, או שאינם רגילים להרבה ילדים, אנו מודעות לכך, ולכן בתחילת השנה אנחנו ארבע בצוות וצריך להבין שבכי הוא דבר טבעי ולגיטימי, לא צריך לחשוש ממנו. כל ילד מקבל את תשומת הלב המגיעה לו ועלינו לקחת בחשבון שיש ילדים המסתגלים מהר יותר ויש כאלה המסתגלים לאט יוותר, לכן אני ממליצה לכם לפנות את השבוע הראשון לקליטה מבחינת העבודה ולהיות מוכנים שיכול להיות שילדיכם מיצה את יומו מוקדם ממה שרשמתם. במקרה כזה אנו נתקשר ונבקש מכם לבוא לקחת את הילד וזאת כיוון שאנו רוצות שהילד ירגיש בטוח בגן וירצה לבוא אליו ושלא יחוש מתוסכל או מבוהל מהגן כי לא באים לקחתו.

קליטה קלה של הילדים, עבודה משותפת עם ההורים

   הסבר פסיכולוגי על התפתחות הילד בגילאים הללו:

שנת החיים בגילאים אלו מאופיינת בשינויים מהותיים בהתפתחות בתחומים שונים: שפה, כישורים חברתיים, פעילות מוטורית, רמת עצמאות ויכולת חשיבה. קצב השינוי ועיתויו שונים מפעוט אחד לאחר.

    מבחינת השפה- בגיל זה הילד מתחיל לומר מילה בודדת או לצרף שתיים עד ארבע מילים יחד למשפט. לרוב, משפטיו אינם מסודרים על – פי כללי התחביר, אך ניתן להבינו. איננו מתקנים את הילד על טעויות דיבור שהוא עושה, אלא חוזרים על מה שאמר במילים הנכונות. ישנם ילדים שרק מתחילים לדבר, או שעדיין לא מדברים, ולכן צורת התקשורת שלהם מתבטאת בנשיכות ובמכות. יש להבין צורך תקשורתי של הילד כיוון שאינו יודע להביע במילים עדיין את שמרגיש או שרוצה.

מבחינת כישורים חברתיים- הילד נמצא בשלב האגוצנטרי בו הכל מתרכז סביבו ובגללו. הוא השולט בעולם. תפקידנו הינו לזמן לילד מגוון פעילויות ואפשרויות להימצא בחברת בני גילו ולהתמודד עם קושי זה שלעיתים יצטרך לוותר ולדחות סיפוקים.

מבחינת הפעילות המוטורית- בגיל זה מצופה מהילד שילך/ירוץ, יעלה וירד מדרגות שיניע את גופו במרחב. כמו – כן, מצופה מהילד לדעת לאחוז אחיזת אגרוף ולהרים בעזרת האגודל ועוד אצבע חפצים קטנים יחסית (אחיזת פינצטה או צבת), שישחיל חרוזים גדולים על שרוך רו מוט צר ושיבצע פעולות קריעה וקימוט בעזרת הידיים.

הילד בגיל זה קנאי לעצמאותו ורוצה לעשות כל דבר בעצמו. יש לאפשר לילד להתמודד עם מטלות שונות בעצמו ולהציע לו עזרה מדי פעם, לאחר שניסה כבר זמן מה בעצמו. יש לעודד את הילד לקחת חלק במשימות שונות ולבקש את עזרתו כך שיחוש שהוא מסוגל ושבוטחים שיצליח. הוא מרגיש נחוץ ושאי – אפשר להסתדר בלעדיו.

הדגשים לאסיפת הורים:

- איך ילדים לומדים: בעיקר דרך אינטראקציה עם הסביבה (ילדים לומדים למרות שאנחנו

 קיימים).

ארגון סביבה שתהיה ביקורתית ומושכת, מעודדת התפתחות (איך מניחים דברים ואיפה, מכה מניחים ומתי וכד')

מרחב פתוח – הילדים יכולים ומצופים לזוז

משמעות קבוצת הילדים ללמידה (קבוצת השווים, צבירת ידע לא פורמאלי, למידת עמיתים, למידה חווייתית, משמעותית ומתוך עשייה, פתרון קונפליקטים חברתיים

- עבודה סנסומוטורית: בשלות מערכת התחושה – בגיל הגן מערכות החושים בשיא למידתן. העולם בשביל הילד הוא מעבדה ובשביל ללמוד הוא חייב להרגיש נעים במעבדה. המטרה שלנו היא לפתוח כמה שיותר דלתות במעבדה כדי שהילד ירצה להיכנס בהן וללמוד.

היכולת לסנן גירויים מתפתחת בעבודה סנסומוטורית כיוון שמערכת הקשב היא מערכת תחושתית. בנוסף, באמצעות התנסות סנסומוטורית הילד לומד להתארגן עם גופו, להתארגן במרחב, ל התארגן עם הדף או כל חפץ אחר ומאוחר יותר גם להתארגן ולהבחין בין עיקר לטפל.

- סביבה חינוכית: מעודדת פעילות והתפתחות תוך כדי תיווך

תקשורת כנה – ילדים יודעים איפה קשה להם, ככל שנסתיר זאת הילד ילמד שזה לא טוב ושאין פתרון לבעיה

שיתוף פעולה עם הבית

סדר היום בגן: הגן פתוח מ- 7:00 ועד- 17:00 ופועל במתכונת ה"גן הזורם". גן זורם הוא גן שבו הילדים פועלים, במסגרת הגבולות המותרים, על – פי רצונם, כלומר כל פינות הגן ומרכזיו פתוחים לילדים והם בוחרים באופן חופשי את פינות העבודה ואת מרכזי המשחק בהם הם רוצים להיות, אך יש גם הכוונה ותיווך מצד הגננת והסייעות. בשעות הבוקר (7:00 – 10:00) הילדים פועלים בתוך הגן ובשעות הצהריים (10:00 – 11:30) הילדים פועלים בחצר.

בכל בוקר ישנן פינות יצירה של ציור בצבעי פנדה ובטושים, צבעי ידיים, הדבקות, בצק, פלסטלינה ועוד. למעט הציור והבצק שנשארים קבועים, כל שאר הפינות משתנות מדי יום – בכל יום ישנן 3 עד 4 פינות יצירה.

מ- 8:30 אסתר פותחת מזנון לארוחת הבוקר ויושבת עם הילדים לאכול בקבוצות.

בימים של חוגים, החוגים מתחילים ב- 9:00 ואחרי החוגים יערך מפגש הבוקר.

לאחר מפגש הבוקר הילדים יוצאים לחצר (בסביבות 10:00) ושוהים בה שעה וחצי.

במהלך השהיה בחצר אני נכנסת לעבודה בתוך הגן עם שניים – שלושה ילדים. בעבודה זו בקבוצות קטנות אני מעשירה את הילדים ומעמיקה מושגים ונושאים חדשים שנרכשו במפגש הבוקר.

ב- 11:45 אנחנו נכנסים לארוחת צהריים המתמשכת כחצי שעה ובה כולנו יושבות עם הילדים ומאכילות את מי שצריך ועוזרות למי שצריך. לאחר הארוחה אנחנו מתכנסים למפגש צהריים אשר לאחריו הילדים הנשארים לישון עוברים לגן השני ואלו שהולכים הביתה מחכים להורים בגן יחד איתי.

מי שנשאר לישון בגן ישן מ- 13:00 עד 14:45. ב- 14:45 מתחילים להעיר את מי שעוד לא התעורר וב- 15:00 מוגשת ארוחה של כריכים עם ממרחים שונים ופרות וירקות.

אחרי האוכל אנחנו מתאספים למגש סוף יום ואחריו הילדים מחכים להורים בגן או בחצר..

מ- 15:45 ההורים יכולים לבוא לקחת את הילדים. הורה שרשם את ילדו עד 16:00 ובא אחרי השעה 16:00, יחויב בתשלום נוסף על השעה.

* כל המפגשים הינם חווייתיים וברובם יעסקו בסיפור, בשיר או במשחק. הלמידה עצמה מתרחשת לכל אורך היום בגן ובקבוצות עבודה קטנות.

הורים שרשמו את ילדיהם עד 17:00, בבקשה להקפיד להגיע עד 17:00, גם אנחנו ממהרות הביתה והזמן שלנו חשוב.

 

חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט