כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
תחילת שנה - תכנון אסיפת הורים
 

נתכנן אספת הורים ראשונה- המלצה- כתבה תמר בר

בטרם קיום אסיפת ההורים תשב הגננת ותרשום בטיוטה את כל הנקודות שרצוי להעלות.

נסדר את הדברים על פי סדר עדיפות: תפיסות

הגננת תחליט על מטרות בררות

מאד חשוב לקחת בחשבון מיהו קהל היעד שלך? מהו צריך

ההכנה בגן

פינות הגן יהיו מסודרות ומאורגנות כדי להציגם בפני ההורים.

מגירות הילדים יהיו נקיות ויציגו את שמות הילדים ותצלום הילדים.

נסדר ריכוז מרווח בו ההורים יישבו.

נפרוש מפה על השולחן הצמוד למקום מושבה של הגננת.

נניח בצורה אסתטית את חומרי הלמידה שהגננת תעבוד איתם במהלך השנה: חוברות של תוכניות לימוד, ספרים.

בשולחן אחר נסדר כיבוד קל עם שתייה חמה וקרה.

בטרם האסיפה

ממליצה לגננת להשתמש בעת השיחה באחד או יותר מהאמצעים הבאים:

מצגת ממוחשבת

שקפים עם מטול שקפים

שקופיות

פוסטרים

תצלומים

סרטים

חפצים

 

 

באסיפה

הגננת תפתח את האסיפה בפעילות קצרה וייחודית:

תחלק מילים של שיר , תשמיע בדיסק וכולם יחד ישירו

תלמד ריקוד נחמד.

תקרא שיר או סיפור, משל

תציג סרטון/ מצגת

תשחק עם ההורים משחק קטן הקשור בהיכרות

הצגה אישית- היכרות והצגת הצוות החינוכי

קורות חיים

אני מאמין- הדגשים על הלימודים המקצועיים כולל השתלמויות בתחומים שונים.

צטטי מקורות ותפיסות פדגוגיות בקצרה.

השתמשי בדוגמאות להמחשת הרעיונות.

התמקדי בעיקר ולא להתעכב על תתי הנושאים.

הציגי מטרות ברורות וקצרות בתכנון העבודה במהלך השנה.

שתפי את ההורים- תזמני תגובות מהם,

העלי נושא ותפתחי דיון קצר שבסופו תסכמי את הדיון ואמרי את דעתך.

המפגש לא יעלה על 60 דקות.

סיום המפגש

בסוף המפגש ההורים יתבקשו להכין דבר מה לילדם, כדי שבבוקר הגננת תספר לילדים כי ההורים היו בערב בגן והכינו להם הפתעה, מאד חשוב לחיזוק הקשר בין הבית לגן

ההורים מוזמנים להכין משהו קטן ופשוט כדוגמת:

ברכה לכבוד השנה,

משאלה של ההורים לילדים,

הטבעת כף היד של ההורה על בריסטול גדול ( קולאז מכפות הידיים)

בובה מבריסטול או בקבוק...

יונת שלום....

בטרם ילכו ההורים

הגננת תחלק להורים מסמך או שניים:

סיכום החזון החינוכי אותו הסברת במפגש

הודעות חשובות על סדר היום בגן: שעות פתיחה, חוגים, תפריט, תשלומים, חגים...
 
 

הצעות לפעילויות עם הורים באסיפת הורים ראשונה כתבה תמר בר

לאסיפת הורים ראשונה תפקיד חשוב ומכריע על התנהלות הגן במשך השנה.

מאד חשוב להיערך ולהתכונן היטב.

אסיפת הורים צריכה להימשך כשעה עד שעה ורבע לא יותר.

באסיפה נשוחח עם ההורים ונציג להם את תוכנית העבודה השנתית.

בשום אופן לא נדבר עם ההורים על סדר היום ונושאים שוטפים אותם נדפיס ונחלק להורים ובנוסף נתלה על לוח ההורים ונשלח במייל.

במפגש נפתח במשהו חווייתי כדי ליצור גיבוש, שבירת הקרח והמתח.

הפעילות אותה נקיים עם ההורים תהיה קצרה כרבע שעה לא יותר .

מטרת הפעילות היכרות מעמיקה עם ההורה וחשיפת מידע של ההורה על ילדו.

פעילויות לדוגמה:

תצלומים- נסדר על השולחן תצלומים של כל ילדי הגן, בסבב, הורה ייקח את תמונת ילדו ויספר למשתתפים אודות בנו ב3 משפטים.

כדור צמר- הגננת תספר שהיא מבקשת לדעת ולהכיר את ילדי הגן טוב יותר לכן נשליך את הכדור מהורה להורה וכל הורה ייספר דבר אחד המאפיין את הילד שלו

כדור צמר- הגננת תבקש מההורים להשליך את הכדור מאחד לאחד, כל הורה בתורו, ייספר במה הוא מוכן לתרום מכישרונו, ידע, עיסוק, תחביב במהלך השנה בגן.

חפצים- נפרוש על הרצפה מפה עליה נניח פריטים קטנטנים שונים: סוכרייה, פרח, בובה, סרגל, צבע, כדור, כסף, ממתק, קובייה, קוקייה, מכונית,טלפון ...- בסבב, כל הורה ייבחר חפץ שלדעתו הילד שלו היה בוחר ומספר על ילדו.

תמונות- נפזר תמונות שונות מעיתונים : נוף, אנשים, חפצים, מעשים- כל הורה בוחר תמונה שהכי מוצאת חן בעיניו ודרך התמונה מספר על עצמו או על ילדו.

רגשות- נכתוב מילים המביעות רגשות ושמות תואר- שונות על כרטיסיות: שמח, זועף, מתרגש, מתפעל, סקרן, חכם, נדהם,

כל הורה ייבחר את הרגש המאפיין את ילדו וייספר עליו ו/או ייבחר רגש שהוא ההיפך הגמור מילדו.

סמיילי- נכין כרטיסיות עם איורי סמיילי שונים: מאושר, עצבני, מאוהב, נבוך, מופתע, חשדן, מופתע, קנאי, מצחיק,...- כל הורה ייבחר את הכרטיסייה שלדעתו הכי מתאימה לילדו ויסביר בשלב הבא ייבחר כרטיסייה שהיה רוצה שיהיה בילדו גם הרגש הזה, נחשוב ביחד איך לשלב בין הרגשות בגן.

תצלומים מחיי הגן- הגננת תכין תצלומים מחיי הגן ( משנים קודמות) תציג להורים את התמונות ותספר עליהם, פעילות נהדרת בה נוכל להסביר להורים דברים חשובים כגון:

ארוחה- כיצד אנו בגן מעודדים את הילדים למרוח לבד את הפרוסה בסכין, כיצד אנו אוכלים במזלג ירקות שונים, עבודות יצירה- נצלם שולחן יצירה ונסביר כיצד אנו מעודדים את היצירתיות אצל כל ילד לכן אנו מניחים על המדף סלסילות עם חומרים שונים וכל ילד בוחר בעצמו את הפריטים אותם ירצה לשלב בעבודתו, תצלום של ילד הצמוד לחפץ שהביא מהבית- נראה כמה הילד עסוק בשלו ולא עם חבריו, תצלום של מריבה- נסביר שזה חלק מחיי הגן, ולעיתים אנו נמנעות מלהתערב כדי לתת לילדים לפתור את הסכסוך אך הכול בשליטת הגננת הצופה על הילדים שלא ייגרם נזק, איחורים- מה קורה כהילדים יושבים במפגש וילד מגיע באיחור...

ספרים- נבחר5-4  ספרי ילדים קצרים העוסקים בחיי הילדים: חברות, ילד חריג, משפחות מעורבות,....- נחלק את ההורים ל4-5 קבוצות כל קבוצה תקרא את הסיפור ותתבקש לענות על 3 שאלות ולקיים דיון לאחר 10 דקות נתכנס כל קבוצה תציג את הספר ותספר על המסקנות בעקבות הסיפור הגננת תמיד תסכם כל דיון של קבוצה ותסביר כיצד אצלה בגן היא מתמודדת עם המקרים שהועלו בסיפורים.

יצירה- הגננת תפרוש במרכז המליאה בריסטול גדול וההורים יצטרכו לפעול בעקבות הגננת לדוגמה: הורה יצייר קו אחד ההורה השני יתחבר לקו של ההורה וימשיך קו משלו כך עד שכל ההורים יציירו את הקו שלהם.

נכין 3 צלחות חד פעמיות עם צבע ידיים, קערה עם מים ומגבת, כל הורה יחלוץ את נעל ימין יניח את רגלו בצלחת הצבע ויטביע את כף רגלו על הבריסטול, הגננת תכתוב כותרת ושוב נצעה אל הדרך ותתלה מיד על הקיר.

דמיון מודרך- הגננת מוזמנת לבקש מהורים לעצום עיניים ולהיכנס לעולם הקולנוע של הדמיון בו היא תבקש מהם לדמיין....

משחקים- הגננת תשחק עם ההורים 2-3ה משחקים קצרים: משחקי היכרות או משחקים מחיי הגן כגון משחק באוריינות, חשבון... או משחק של מחפשים את המטמון, או חידות הקשורות לפינות הגן.

שיר יצירתי- הגננת תלמד את ההורים דקלום קצר לתחילת שנה, ראש השנה המלווה באביזר כלשהו, כל הורה יכין את האביזר גליל בריסטול שייהפך לבובה והורה יצייר רק את הפנים, או יבחר מדבקה/ תמונה של בעל חיים עליו הדקלום מספר וישדך לטבעת של גליל נייר טואלט וכאשר לכל ההורים יש את האביזר יחד ידקלמו את הדקלום ובתום האסיפה יקבלו הביתה את האביזר יחד עם דקלום משוכפל.
 
 
 

הסתגלות קלילה כתבה תמר בר

נסב את תשומת לב ההורים למספר דברים שיעודדו את הילדים להסתגלות מהירה לגן.

שיחה- ההורים מוזמנים לשוחח עם הילדים ולהכין אותם על מה שמצפה להם בגן: ספרו על סדר היום בגן, כיצד אוכלים, על המתקנים בחצר.

היכרות בגן- חשוב שההורים יכירו היטב את פינות הגן, המגירה האישית, השירותים, החצר טבח, ויתווכחו לילד בעת השהייה בגן יעברו ההורים בין הפינות ויציגו לילדים.

מאכלים- נמנע מלשלוח את הילדים עם שקיות קורנפלקסאו כל מזון אחר.

בגן יהיה תמיד שולחן מזנון עם כריכים שונים ושתייה לטובת הילדים הרעבים מוקדם בבוקר

חפצים- ההורים מתבקשים להימנע מלשלוח עם הילדים חפצים אישיים(בובה, רובה, רובוט...) כי החפץ עלול להישבר, להיעלם ועוגמת הנפש של הילד תהיה רבה כמו כן- ילד המביא חפץ יהיה צמוד אליו דבר שימנע ממנו שיתוף פעולה עם חברי הגן.

לבוש- נבקש מההורים לשלוח את הילדים בבגדים נוחים אותם יוכלו הילדים ללבוש ולהסיר בקלות (ללא אבזמים, אוברול, ללא ריץ רץ)

בנות הלובשות חצאית או שמלה רצוי שמתחת יהיו מכנסיים קצרים (שלא ייכנס חול)

נעליים נוחות ולא כפכפים.

בגדים להחלפה- ההורים יביאו  בכל יוםסט בגדים שלם להחלפה.

רצוי שיהיה בגן גם סט נוסף שיישאר בגן.

פרידה- לכל ילד דרך אחרת להיפרד- ההורים ישתפו את צוות הגן בקשיים.

נבקש מהורים בעת הפרידה לומר לילד כי הם הולכים הביתה/ לעבודה/ לקניות והם יחזרו בעוד שעה קלה- לא להיעלם לילד/ה.

מומלץ להגיע בזמן לגן או מוקדם יותר כדי לשבת עם הילד/ה באחת הפינות.

ניתן לקבוע מראש עם הילד את מספר הנשיקות / חיבוקים לפני הפרידה.

הורה החליט ללכת? אל להורה לחזור כי הילד בוכה כי ברגע שההורה חוזר לומד הילד שהבכי משתלם ומקשה על הפרידה

ההורים מוזמנים בכל בוקר להיפרד בחיבוק ונשיקה בכניסה לגן ולא בשער הגן.

בסוף היום ההורים מוזמנים להיכנס לגן ולקחת את הילד .

בימים הראשונים רצוי שיבואו לקחת את הילד דמות מוכרת ואהובה: הורה, סבא/תא מטפלת קבועה ולא אחד מהורי הגן או שכן או בייביסיטר.
 
 

לוח הורים בגן הילדים כתבה תמר בר

לוח הורים הינו לוח מאד חשוב לתקשורת טובה תקינה וישירה עם ההורים.

כבר באסיפת הורים נבקש מהורים לקרוא בלוח מדי שבוע כי בו ייתפרסמו הודעות ומסריםמחיי הגן ומעורבות הורים חשובה.

לוח הורים בדיוק כמו כל לוח בגן דורש תשומת לב ואהבה, לכן עליו להיות אסתטי, גדול, ברור נקי.

הלוח דורש אחזקה שבועית.

לוח הורים צריך להיות לדעתי מאד תמציתי, לא לכתוב בו מגילות.

הייתי מחלקת אותו לכותרות: אירועים, מהנלמד בגן, פניני לשון, בקשות, ספרות

אירועים-בו כתבו מה מתוכנןלדוגמה:

 7.9 ביקור בבית הכנסת בבקשה להגיע עד 8.00

10.9 ביקור רב בית הכנסת גן

16.9 סיור בשכונה להתבוננות בעץ הרימון

17.9 סיור לבית הדואר

תכתבי כל פעם אירועים למשך שבוע בלבד וכל שבןע כתבי אירועים אחרים.

מהנעשה בגן

אנו לומדים על הרימון יתרונותיו, סגולותיו...

בפינת טבע- נכיר את עץ הרימון מבנה העץ, העלים, הפרי..

בפינת מדע- נשקול רימונים מספר

נכיר את מבנה הרימון, נחצה אותו...

נסחט את הרימון במסחטה נטעם את המיץ

בפינת חשבון- נשחק משחקים שונים עם רימון- צלליות, זיכרון, התאמת כמות לספרה, מבוך רימון...

בפינת אומנות- נכיר את ציורו של נחום גוטמן רימונים בצפתבמקביל נכיר את הרימונים בחלוני- נעמוד על הדומה והשונה...

אוריינות-נלמד מילים הקשורות ברימון, נכתוב הצעות לסיפורירימונים, נכיר שירי רימון

בפינת יצירה- נתנסה במגוון חומרים ליצירת רימונים בדו ותלתמימד.

פינת רופא- נכיר את הויטמינים המצויים ברינונים.

בפינת בית- נאסוף מתכונים עם רימונים ונכין ספר מתכוניםוהילדים יכינו מטעמי רימון...

פניני לשון-הייתחי כותבת הברקות שלילדים, בדיחה, שיבושי לשון, משאלות, חלומות, שאלה ששאלת ואלו תשובות הילדים.

בקשות

אשמח לקבל ניירות, גרוטאות...

תודות- תודה לאמא של מירי שכיבדה אותנו בעוגת דבש, תודה למשה אבא של ירין שקדחותלה לנו מדפים, תודה ליוחאי אבא של דנה שצבע לנו את המתקנים בחצר....

ספרות
הייתי כותבת שיר או דקלוםשלמדנו ותחתיו מניחה עותקים שההורה ייקח לביתו וידקלם עם הילד.

הייתי מעדכנת על ספרים מומליצם חדשים שיצאו לאור...

חשוב שלוח הורים יהיה פעיל ביותר, יהיה אסתטי, הכול מודפס כדי שיהיה קריא ואחידעל הלוח.

ואם הדפסנו הכול במחשב אז זוהי הזדמנות לשלוח הכל להורים גם במייל אחת לשבוע

בהצלחה
 
 
 

הימים הראשונים בגן הילדים כתבה תמר בר

הימים הראשונים בגן הילדים מוקדשים להסתגלות והקניית הרגלים על כן עלינו להיערך לכך.

בימים הראשונים נשנה את סדר היום גן.

ההמלצה היא:

החל מפתיחת הגן בשעה 7.30  

נקבל בלבביות את הילדים הבאים לגן, נערוך היכרות אישית.

פינות הגן יהיו פתוחות ומזמנות פעילויות.

פרידה מההורים, אם קשה לילדים, נבקש את ההורים להמתין לילדים בחצר הגן.

בשעה 9.00 נקיים מפגש חווייתי קצר של שיר, משחק אצבעות, סיפור עם אמצעי המחשה.

כיבוד- נתכבד בכיבוד קל

נצא לחצר הגן למשחק חופשי.

בשעה 9.50 נרכז את הילדים ניפרד מהם בשיר, במשחק קצר, נחלק להם את הדקלום עם האביזר או ציור שציירו.

10.00 סיום יום הלימודים.

בימים הראשונים עלינו לקחת בחשבון שעלולים להיות שינויים על פי צרכי הילדים ואופן הסתגלותם.
 
 
 

פרטים אישיים

שם הילד/ה____________ שם משפחה _________________ ת.לידה _______

מיקומו במשפחה(בכור, צעיר) ______________________________________

שם האם___________________    עיסוקה __________________________

טלפון אם___________________   טלפון עבודה______________________

שם האב ___________________   עיסוקו ___________________________

טלפון אם___________________   טלפון עבודה______________________

כתובת מגורים ________________________________________________

כתובת נוספת ________________________________________________

בית_______________________ 

דואר אלקטרוני _______________________________________________

מי לוקח כל יום הביתה _______________________________________________   

פרטים על הילד (אלגריות, רגישות, חפץ) _____________________________

__________________________________________________________

מה המשחק האהוב ____________________________________________

מי חבר חברה טובים ___________________________________________

האם יש סבא/ סבתא שניתן להזמין לפעילות בגן________________________

במה תוכלו לתרום לגן __________________________________________

מילוי מקום בגן מהו היום המועדף ? ________________________________

האם יש אפשרות להצטרף לטיול___________________________________

הערות/ הארות _______________________________________________

__________________________________________________________

 
 
איזה חלון אני?-פעילות לאסיפת הורים כתבה תמר בר
 

נכין תמונות שונות בעלות מכנה משותף: מפתחות, חלונות, דלתות, פרחים, דגים

נפזר את התמונות על הרצפה.

ההורים מתבקשים להתבונן בתמונות.

·         המשתתפים מתבוננים וחושבים בינם לבין עצמם "איזה דמות אני?"

·         בוחרים את החפץ שמאפיין אותם במיוחד.

·         באמצעות מתן ביטוי לתכונה חיצונית או פנימית שלהם/ משהו שהם אוהבים ,שחשוב להם רקע משפחתי התנהגות ,תחושות,חששות.

·         ההורים יחזיקו את התמונה בידם ויציגו אותה בפני המליאה.

·         לדוגמה נבחר תמונות רבות של חלונות.

·         נקודות לשיחה ולדיון עם ההורים:

·         מה מייצגים ה"חלונות"?

·         האם ישנם "חלונות" דומים  שלנו? מה משותף להם?

·         באיזה שהוא מקום בעולם ישנו בית ענק ... ובתוך הבית בנויים להם המון חלונות מכל מיני סוגים ...

                     איזה מין "בית" היינו רוצים ליצור עבורנו? מה צריך להיות בו כדי שיתאים לנו?

                     צרו את ה"הבית", הכניסו לתוכו את ה"חלונות" שאתם מייצגים.

                     חשבו על מיקום החלונות, שוחחו על משמעות המיקום של כל פרט

                     החליטו מה עשוי לסייע לכם לחיות ביחד "בבית" ולשמור על אוירה טובה ותקשורת בין-אישית פורייה.

·         כתבו כללים ותלו אותם לצד הבית הכיתתי שיצרתם

·         נסכם את הפעילות ונסביר שגם ילדי הגן, הם חלונות שונים, כל אחד מביא את התכונות הייחודיות שלו ואני הגננת אנסה לגרום לכל ילד להיפתח ולתרום את תרומתו בגן.

·         מומלץ, להיעזר בתוכנית "יש לי חלון".

 
 

סיפורים מומלצים בנושא הסתגלות לגן ערכה תמר בר

אמא תחזור עוד מעט- תמר אדר

בגן החדש- תמר פיש

בוקר טוב- ע.הלל

ביום הראשון בגן- רבקה אליצור

גל הולך לגן- נורית יובל

הגן היה סגור- נירה הראל

הגן של טלי- נירה הראל

ילד חדש בא לגן- חוה טל

ילדי הגן- נורית יובל

יש לי חדר בגן- זאב ליכטזון

ליאור בכה כשאמא הלכה- שולה מודן

פינוקי הולך לגן- אריק היל

תגידי איך קוראים לך- נירה הראל

 

חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט