פרחי ארצנו כנושא שנתי
כתבה: תמר בר
נצא לחצר או לסביבה הקרובה מקום בו פורחים פרחים
נתבונן- בפרחים נהנה מיופיים ומצבעים
נמשש- את חלקי הפרח בעדינות ובזהירות
נבחין יש ריח? אין ריח?
נמולל את העלם באצבעותינו ונריח.
נקשיב לקולות מסביב מי בא לבקר את הפרח?
נטעם במידה ואפשר.
נקטוף במספריים מפרחי הבר שאינם מוגנים.
נשיים את חלקי הפרח: גבעול, עלים, עלי כותרת.
נכין סידורי פרחים בכלים מעניינים.לבום של צילומי פרחים ונתבונן
נשתול בגינת הגן פרחים שונים ונעקוב אחר הגדילה, הפריחה, הקמילה...
נתעד את שלבי צמיחת הפרח בתלקיטים אישיים
נכין אלבום תמונות של ילדים המצולמים ליד הפרחים.
נכיר מגדירי פרחים שונים
נכתוב מגדיר פרחים של הגן בעקבות למידה של פרחים.
נעיין בספרי תמונות ותצלומים של פרחי ארץ ישראל ננסה לזהות פרחים שאנו מכירים.
נכין ספר הדקלומים הגדול של פרחי הגן.
נשיר, נתנועע ונרקוד בלווי שירים או נעימות עם מטפחות צבעוניות
ניצור פרחים מחומרי יצירה שונים.
בפינת הספר נאסוף ונסדר ספרים העוסקים בפרחים, בטבע.
הילדים ויתבקשו להביא לגן ספרים העוסקים בפרחים.
במרכז אומנות- נציג לילדים ציורים מתקופות שונות של ציירים שציירו פרחים, נעבוד על פרח מסוים נתבונן כיצד ציירים שונים ציירו את אותו הפרח.
בולים- נכיר פרחי בולים שונים.
לוח מודעות- נאסוף כתבות מהעיתונות העוסקת בפרחים ובשמירה על הירוק
נכין אלבום כתבות בנושא הפרחים.
הילדים יכינו פרסומות ושלטי חוצות המעודדות את השמירה על הפרחים והסביבה.
נצלם ונכין אלבום של פינות פורחות ומטופחות לעומת מקומות מוזנחים-
הילדים יציעו הצעות ייעול בתיבת דואר כיצד לשמר ולטפח
נחלק את הילדים לקבוצות בה יתבקשו לתכנן כיצד לשפר את המפגעים שעלו לדיון בגן.
יוזמה משפחתית- כל משפחה תציע רעיון לטיפוח הסביבה שתהיה פורחת.
נעודד את משפחות הילדים להרבות בטיולים בחיק הטבע בהתבוננות בפריחות שונות.
נכין מפת ארץ ישראל גדולה עליה נסמן את הביקורים של הילדים בעקבות הפריחה (גבעת הרקפות, אירוסים, כלניות..)
נכין אלבום המלצות לטיולי פריחה- האלבום יעבור כל שבוע למשפחה אחרת שתוסיף המלצה ותמונה.
|