כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
חנוכה- הסיפור ההסטורי
 

הסיפור ההיסטורי

כתבה תמר בר

חג החנוכה מזמן לנו למידה מגוונת ורבה בסיפור ההיסטורי.

ניתן ללמד ולעסוק בחג דרך סמלי החג הרבים המזמנים עיסוק דרך החושים ולאחר שנלמד, נכיר ונתנסה בסמלי החג נספר את הסיפור ההיסטורי ונשלב בסיפור את הסמלים.

נספר את הסיפור ההיסטורי ובכל פעם שנגיע לסמל חנוכה נעצור את הסיפור ונלמד על הסמל .

לדוגמה: כשנספר על המנורה בבית המקדש נשווה בין מנורה לחנוכייה ,נכיר סוגי חנוכיות.

  • הסיפור ההיסטורי יוביל אותנו לדעת שלחג יש שני שמות החג: חג חנוכה וחג האור
  • הילדים יידעו כי המילה חנוכייה נגזרת מן המילה חנוכה.
  • כללי זהירות בהדלקת חנוכייה
  • השוואה בין חנוכייה למנורה
  • חנוכיית שמן לעומת חנוכיית נרות שמש
  • נערוך תערוכת חנוכיות גדלים, צורות וחומרים שונים.

אפשרות נוספת בסיפור ההיסטורי

בטרם נספר את הסיפור ההיסטורי, נקדים ונסביר לילדים על בית המקדש, כיצד נראה מה נהגו לעשות בו.

  • נציג לילדים תרשימים של בית המקדש
  • נציג הדמיה של בית המקדש
  • ניתן להראות תצלומים מהולילנד (דגם מוקטן של בית המקדש)
  • נאפשר לילדים בנייה משותפת של דגם בית מקדש מקוביות
  • נספר לילדים על תפקידו של הכוהן הגדול
  • נספר לילדים על המנורה שהייתה עשויה מכסף וזהב
  • הילדים ינסו לבנות דגם של מנורה בציור, הדבקה, יצירה.
  • הילדים ייבנו מנורה מקוביות קטנות עטופות בנייר זהב וכסף, ויניחו את המנורה בבית המקדש שבנו מהקוביות.
  • הילדים יכינו ויתלו שלט "בית מקדש","מנורה"
  • נכין את "בגדי כהן גדול" ונניח בבית המקדש.
  • נציג לילדים אטלס או מפת העולם בו נגלה את יוון ואת ישראל.
  • נסביר לילדים היכן יוון נמצאת, הילדים יידעו כי יוונים - אנשים שבאו מארץ יוון..
  • נספר שבישראל חיו היהודים המכבים.
  • נספר לילדים שלפני הרבה שנים ביוון היה מלך שנקרא אנטיוכוס.
  • נספר שאנטיוכוס לבש קסדה וכידון- נציג תמונות של היוונים.
  • נסביר לילדים שאנטיוכוס נכנס עם הצבא שלו, היוונים, לבית המקדש - המקום הקדוש ליהודים והוא שם פסל בבית המקדש.
  • נסביר ונדגים לילדים מהם פסלים?
  • נשוחח עם הילדים על  פסל לעומת אלוהים, איך נוצר פסל? מאיזה חומרים עשוי?
  • נשאל את הילדים האם פסל יכול להגשים בקשות ותפילות ?
  • אנטיוכוס מצווה על היהודים להשתחוות לפסל.
  • נספר כי היוונים היו רבים מאד וחזקים, מצוידים בכלי נשק.
  • נספר על המכבים, על מתתיהו, יהודה – ניתן להסביר לילדים אודות השמות.
  • נספר לילדים כי היהודים מסרבים להשתחוות לפסל ...
  • נספר על מתתיהו שאמר "מי לה' אלי" הילדים יחזרו אחרי המשפט.
  • נשוחח עם הילדים על יהודה המכבי נבקש מהילדים להציע הצעות כיצד אפשר לנצח את היוונים?
  • ביצירה הילדים יכינו מגנים עם סמל מגן דוד עליהם, הכנת חרבות
  • נקריא לילדים את "מי ינצח, מי ינצח במלחמה הזאת" / אריאלה סביר
  • המכבים מתחבאים ומכינים כלי נשק
  • נדגיש לילדים  את הכוח הרב של היוונים, הרבה חיילים, פילים, כלי נשק, כידונים וקסדות לעומת המכבים
  • נחדד לילדים את המושג "מעטים מול רבים"
  • נשאל את הילדים מה אפשר לעשות כשפוחדים?
  • נכיר ונשיים את המילים המתארות את התנהגות המכבים: חוכמה, אומץ, מנהיגות
  • נמחיז עם הילדים את המלחמה: נחלק את הילדים לשתי קבוצות, יוונים מכבים כמובן שנחליף אח"כ בין הקבוצות כך שכל ילד יוכל לחוש עצמו כמכבי.
  • נאפשר לילדים פעילות חופשית סביב בית המקדש שהקימו ומשחק בין היוונים והמכבים.
 
חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט