כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
שבת- יום שישי בגן הילדים
 
 

יום ששי בגן הילדים

כתבה: תמר בר

ניתן  לילדים את לחוש כי יום שישי יום שונה מימי השבוע האחרים ,נלמד, נפעל נאכל דברים שונים מכל יום.

סיפורי המקרא- נספר בשעת קבלת שבת סיפור תורה  או במליאה הראשונה בבוקר.

בשולחנות היצירה הילדים ייבאו את רשמיהם מהסיפור בדרכים שונות כמו: ציור, הדבקה, המחזה

אגדות חז"ל חשוב להפגיש את ילדי הגן,אגדות שבת, המדגישות את קדושתה של השבת,

סיפורי שבת ברוח התקופה כמו: "שמלת השבת של חנהל'ה" ו"יוסי וחלות השבת", הספר "שבת שלום", שכתבה נירה הראל

פתגמים ואמרות חז"ל- בכל יום ששי נלמד פתגם, נבחרפתגמים ואמרות בהקשר לסיטואציה משמעותית המתרחשת בגן, או בעקבות סיפור או מנהג הקשור לשבת.           הגננת תכתוב או תדפיס את הפתגם על דפים, תחלק לכל הילדים , הם יציירו, או יעטרו את הפתגם.

מזמורים ופיוטים – במהלך כל יום הלימודים בגן, נחשוף את הילדים לשמיעת מגוון  שירים מזמורים, פיוטים ("שלום עליכם מלאכי השרת" ו"לכה דודי לקראת כלה"...) ישנם הרבה דיסקים נפלאים לילדים בנושא – ייתכן וזו הפעם היחידה שהילדים יקשיבו לכך, וחשוב להסביר להם שאלו תפילות ופיוטים שנהוג לשיר ביום ששי שבת .

שירים- נכין ספר גדול ובו נאגוד שירי שבת מתקופות שונות כמו:"את האבק מכל פינה נסיר לכבוד שבת", "עוד מעט יירד אלינו יום שבת הטוב"  ,"שבת בבוקר"- תרצה אתר:        בנוסף נכין לילדים קלסרים אישיים לשירי שבת- כל שיר שיילמד בגן, הילדים יעטרו ויקשטו בקבלת שבת הילדים יחזיקו בידם את הקלסר וישירו יחדיו.

שבת שלי- בסבב, בכל שבוע אחד הילדים יביאו סיפור אותו כתבו אחד ההורים, ובו הם מספרים על זיכרון של יום ששי-שבת כשהם היו קטנים- רצוי שהילד גם יביא תמונה של ההורה כשהיה קטן. נתעד את הסיפורים בתוך קלסר או שההורים יכתבו מה הם הכי אוהבים לעשות בששי-שבת.

סיפורו של חפץ- הילדים יביאו ביום שישי חפץ מן הבית שיש לו משמעות מיוחדת או קשר לשבת ולספר על החפץ.

אמנות- נזמן לילדים לחוות חוויה אסתטית המעודדת ביטוי אישי ויצירתי מהנה, אמנים רבים מתקופות נתנו ביטוי לשבת בציוריהם, נציג לילדים בימי שבת תמונת אומנות, צילום, איור, חפצי יודאיקה, נשוחח עם הילדיםעל היצירה נתבונן בדמויות ובמעשיהם, חפצים, ננסה לחוש את האווירה, מהם הרגשות תחושות שביצירה, נספר על האמן, חייו, שמו, מקום מגוריו...

בישול ואפייה- נאפה עם הילדים חלות שבת, עוגיות , עוגה ריחנית...                             או נזמין בכל יום ששי את אחד ההורים/סבים ולהכין עם הילדים עוגה/ עוגייה, תבשיל טעים.       נכין ספר המתכונים "מבשלים בגן" או "אופים בגן".

או- בכל יום ששי אחד הילדים יביא מאכל טעים או מאכל מסורתי ובארוחת עשר נתענג על המאכל, זו ההזדמנות להכיר את שם המאכל, מוצאו, מרכיביו, צבעו- נחקור ונלמד.

בארוחת עשר נצרף את השולחנות זה לזה לשולחן ערוך ומקושט במפות לבנות ופרחים.
בשעת הארוחה נשמיע שירי שבת של עדות שונות, חזנותעממית...

יצירה:  ביומי ששי נייחד עבודות יצירה שונות ומיוחדות הקשורות לשבת כמו: הכנת פמוטים מחומרים שונים, כיסויים לחלות, גביעי יין, שזירת פרחים, עיטור בקבוקים ...                  ניתן לילדים להתנסות בחומרי יצירה מיוחדים: קרטון כוורת, ניירות דמויי קלף, רדידי נחושת וחמרן...

 
 
חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט