כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
יום הולדת- שלוש מתנות
 
 

שָלוֹש מַתָנוֹת מירי צללזון

סיפור-משחק זה מבוסס על דו-שיח בין המספרת לבין הילדה בעלת השמחה, בשיתוף האורחים. משום כך אין לקרוא אותו כסיפור לפני ההמחזה, אלא לשחק אותו תוך כדי הקריאה הראשונה.

הזמן המתאים ביותר לסיפור-משחק זה הוא לפני טקס פתיחת המתנות של יום ההולדת !

לקראת ההמחזה יש להצטייד בדמות של "מלאך" (רצוי בובת-יד, אך אפשר להסתפק גם בדמות מצוירת על מקל), ובשלוש אריזות-מתנה (קופסאות גדולות), שבתוכן קופסאות קטנות וקופסאות יותר קטנות. כולן עטופות בעטיפות-מתנה מקושטות בסרטים צבעוניים. מטרת האריזות והעטיפות הרבות היא ליצור מתח לקראת המתנה שבתוך האריזה הפנימית ביותר. בקופסת המתנה הראשונה - לא יהיה כלום; בקופסת המתנה השנייה יהיה ציור צבעוני ויפה של שמש; בקופסת המתנה השלישית יהיה ציור של חיוך גדול.

ה"מתנות" יוחבאו במהלך המשחק במקומות שונים בחדר.

בכל פעם ה"מלאך" קושר לילדה את העיניים ומחביא את המתנה בחדר. אחר כך הילדים מסייעים לה להגיע אל המתנה בשיטת "חם""קר". הילדה מגיעה לחבילה גדולה ועטופה היטב. המספרת פונה לילדים: מי יודע לנחש איזו מתנה כאן יש? (הילדים מנסים לנחש). הילדה פותחת ופותחת את כל העטיפות, אבל מתברר שבתוך החבילה אין כלום (המתנה הראשונה היא: אוויר). המלאך מציע לכל הילדים לסתום את האף ולראות איך מרגישים כשאין אוויר. (התוצאה מצחיקה ומשעשעת, וגם מלמדת משהו על חשיבות האוויר!

באותו אופן מחפשת הילדה גם את המתנות האחרות של המלאך, וכשהיא מוצאת אותן מנחשים הילדים מה יש בפנים. 

בחבילה השנייה, לאחר שהילדה פותחת ופותחת את כל העטיפות, מתברר שיש בה רק ציור של שמש. (המתנה = אור השמש). המלאך מציע לילדה המאוכזבת ולכל הילדים לנסות איך זה להיות בלי אור וצבע... (וכאן קושרים לילדים את העיניים במטפחת כהה ונותנים להם לגשש את דרכם באפלה). המתנה השלישית היא חיוך. וכדי לראות כמה חשובה המתנה הזאת מתבקשים כולם לשבת בפנים כעוסות ועצובות כל הזמן כמובן שהילדים לא יתאפקו ויפרצו בצחוק.

שָלוֹש מַתָנוֹת/מירי צללזון


יוֹם הוּלֶדֶת לִי הַיוֹם,

הָאוֹרְחִים כּוּלָם הִגִיעּו

–  אֵיזֶה מַתָנוֹת יָבִיאוּ..?

(מופיע ה"מלאך")

וְהִנֵה, לְפֶתַע, כָּך,  

מִשָמַיִים בָּא מַלְאָך

וְאוֹמֵר: הַגִידִי נָא,

מַה תִרְצִי בְּמַתָנָה?               

(ה"מלאך" מעודד את הילדה לספר

איזה מתנות היא רוצה לקבל)                   

ה"מלאך": 

בֶּאֱמֶת? יָפֶה מְאוֹד! 

אַך בַּחֶדֶר מִסְתַּתֶּרֶת

מַתָנָה יוֹתֵר יָפָה,

מַתָנָה אַחֶרֶת..!

(ה"מלאך" קושר לה את העיניים

מחביא את המתנה הראשונה ואומר:) 

צְאִי לַדֶרֶך וְחַפְּשִׂי

וְנִרְאֶה אִם תִמְצְאִי!                    

(הילדים מכוונים את הילדה אל מקום המתנה

כמו במשחק "חם""קר"

כשהיא מוצאת, ה"מלאך"לוקח מידה

את החבילה, בודק, ממשש, מרשרש ואומר: )

 

אָה! הִנֵה הַחֲבִילָה

עֲטוּפָה כּוּלָה כּוּלָה..!

מִי יוֹדֵעַ לְנַחֵש -

אֵיזוֹ מַתָנָה שָם יֵש?  

(הילדים מנחשים.

הילדה פותחת את העטיפות של המתנה

ומגלה שאין בפנים כלום)

– הִתְבַּיֵיש לְךָ, מַלְאָך! 

לֹא יָפֶה כָּך לְרַמוֹת...

זֹאת בִּכְלָל לֹא מַתָנָה...

סְתָם אֲוִויר, וּכְלוּם לֹא עוֹד!

 

ה"מלאך": 

הָאֲוִויר הוּא מַתָנָה

נֶהֱדֶרֶת וְיָפָה.

אֲבָל אִם אַתְּ לֹא רוֹצָה,           

תִסְתְמִי יָפֶה יָפֶה        

אֶת הָאַף וְאֶת הַפֶּה,    

וְנִרְאֶה אֵיך,

בְּלִי אֲוִויר -   

אֵיך תוּכְלִי לְהִסְתַּדֵר ...

תְּנַסוּ זֹאת גַם כּוּלְכֶם

וְתִרְאוּ בְּעַצְמְכֶם!

 

(הילדים סותמים את אפיהם

מנסים לראות כמה זמן יוכלו להחזיק מעמד

בלי אוויר.)

– זֶה יָפֶה, אֲנִי אוֹמֶרֶת,

אַך אוּלַי... אוּלַי תִיתֵן לִי

מַתָנָה אַחֶרֶת?



(ה"מלאך" קושר לה את העיניים

מחביא את המתנה השנייה ואומר:) 

צְאִי לַדֶרֶך וְחַפְּשִׂי

וְנִרְאֶה אִם תִמְצְאִי!

               

(הילדים מכוונים את הילדה אל מקום המתנה

כמו במשחק "חם""קר"

כשהיא מוצאת, ה"מלאך"לוקח מידה

את החבילה, בודק, ממשש, מרשרש ואומר: )

אָה! הִנֵה הַחֲבִילָה

עֲטוּפָה כּוּלָה כּוּלָה..!

מִי יוֹדֵעַ לְנַחֵש -

אֵיזוֹ מַתָנָה שָם יֵש?  

(הילדים מנחשים.

הילדה פותחת את העטיפות של המתנה

ומגלה שיש בפנים רק ציור של שמש)

– הִתְבַּיֵיש לְךָ, מַלְאָך! 

לֹא יָפֶה כָּך לְרַמוֹת...

זֹאת בִּכְלָל לֹא מַתָנָה...

סְתָם אוֹר שֶמֶש... כְּלוּם לֹא עוֹד!

ה"מלאך" :

אוֹר וְצֶבַע זֶה נִפְלָא!

מַתָנָה מְאוֹד יָפָה..!

אֲבָל אִם אַתְּ לֹא רוֹצָה  

תַעַצְמִי אֶת הָעֵינַיִים... 

(נַעֲזוֹר לָך פֹּה לִסְגוֹר),  

וְתִרְאִי כֵּיצָד חַיִים

בְּעוֹלָם שֶאֵין בּוֹ אוֹר..! 

תְּנַסוּ זֹאת גַם כּוּלְכֶם

וְתִרְאוּ בְּעַצְמְכֶם!

– זֶה יָפֶה, אֲנִי אוֹמֶרֶת,

אַך אוּלַי... אוּלַי תִיתֵן לִי

מַתָנָה אַחֶרֶת?

- טוֹב, חַפְּשִׂי, חַפְּשִׂי נָא שוּב,

כִּי הַמַתָנָה הַזֹאת

יֵש בָּה מַשֶהוּ חָשוּב..!

(ה"מלאך" קושר לה את העיניים

מחביא את המתנה השלישית ואומר:) 

צְאִי לַדֶרֶך וְחַפְּשִׂי

וְנִרְאֶה אִם תִמְצְאִי!                    

(הילדים מכוונים את הילדה אל מקום המתנה

כמו במשחק "חם""קר"

כשהיא מוצאת, ה"מלאך"לוקח מידה

את החבילה, בודק, ממשש, מרשרש ואומר: )

אָה! הִנֵה הַחֲבִילָה

עֲטוּפָה כּוּלָה כּוּלָה..!

מִי יוֹדֵעַ לְנַחֵש -

אֵיזוֹ מַתָנָה שָם יֵש?  

(הילדים מנחשים.

הילדה פותחת את העטיפות של המתנה

ומגלה שיש בה רק ציור של חיוך)

–  הִתְבַּיֵיש לְךָ, מַלְאָך! 

לֹא יָפֶה כָּך לְרַמוֹת...

זֹאת בִּכְלָל לֹא מַתָנָה...

סְתָם חִיוּך... וּכְלוּם לֹא עוֹד!


ה"מלאך" :

הַחִיוּך הוּא מַתָנָה

נֶהֱדֶרֶת וְיָפָה!            

אֲבָל אִם אַתְּ לֹא רוֹצָה,            

אָז גַם אַתְּ וְהָאוֹרְחִים

תִהְיוּ פֹּה עֲצוּבִים... 

תִכְעֲסוּ                                

וְגַם תִבְכּוּ...     

וְאָסוּר לָכֶם לִצְחוֹק!

מָה? אַתֶּם כְּבָר צוֹחֲקִים???

אָז... לִצְחוֹק וּלְחַיֵיך

לֹא הַרְבֵּה יוֹתֵר נָעִים?

וְעַכְשָיו – נִשְמוּ עָ-מוֹק! 

הָאֲוִויר צָלוּל... מָתוֹק!

וְהַבִּיטוּ: אֵיזֶה יוֹפִי!

מַה מֵאִיר יָפֶה הַכּוֹל..! 

וְחַיְיכוּ חִיוּך גָדוֹל,

וְחִיוּך יוֹתֵר גָדוֹל..!

 וְעַכְשָיו מַהֵר נִפְתַח

מַתָנוֹת שֶל יוֹם הוּלֶדֶת,

(הֵן תָמִיד יָפוֹת כָּל כָּך!)

אַך יָפוֹת יוֹתֵר מֵאֵלֶה

– מַתְנוֹתָיו

שֶל הַמַלְאָך !


חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט