כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
ט"ו בשבט- אנחנו והטבע
 
 

אנחנו והטבע כתבה תמר בר

נצא לסיור עם הילדים בשדה הבור, בחורשה.

נתבונן בצומח בסביבה.

נתבונן על האדמה, אילו פריטים מהטבע מונחים על האדמה?

נתבונן לכל הכיוונים על הסביבה בה אנו הנמצאים.

כעת נפעל:

זיכרון מהטבע

נמצא בטבע מקום לשבת.

נתבונן מסביב במשך מספר דקות ואז נעצום את העיניים.

בסבב, בעיניים עצומות ננסה לתאר כמה שיותר פרטים שהילדים זוכרים מהסביבה בה הם נמצאים.

עכשיו נפקח את העיניים ונבדוק מה שכחתם לתאר?

 

אילו הייתי

נתבונן בטבע שבסביבתנו ונחשוב:

אילו הייתי צריך להיות "משהו" בטבע, מה הייתי רוצה להיות ומדוע?

מה היית אוכל ושותה  במשך היום?

מי היו חבריך בטבע?

נחלק לילדים דפי ציור בטבע, הילדים יצייר

הילדים יציירו את המחשבות

כל ילד ייתן כותרת לעבודתו.

עלה לעלה

כמה צורות, צבעים, סוגים של עלים אתם יכולים למצוא?

אספו דוגמאות של עלים שנשרו מהעצים והשיחים והדביקו אותם על גבי כרטיסיות בריסטול.

סדרו את העלים מהכהה לבהיר.

סדרו את העלים מהצר לרחב, מהגדול לקטן.

האם אתם יכולים להעתיק את העלים?

נסו למצוא לאיזה עץ או שיח שייח כל עלה מתאים.

קשה רך

נחשוב על מרקמים שונים של פריטים מהטבע.

נמצא פריטים רכים כמו: עלים, נוצות...

ופריטים קשים כמו: אבנים, ענף..

נבדוק מהו הפריט הקשה ביותר שמצאתם.

מהו הפריט הרך ביותר?

סדרו בשורה את הפריטים.

ריחות

נמצא מקום נוח לשבת.

נעצום את העיניים וננסה לזהות אילו ריחות אתם מריחים?

אילו ריחות חזקים יותר ואילו פחות?

נתקרב לעצים האם לעצים יש ריח?

האם לאבנים יש ריח?

איזה ריח יש לאדמה?

איזה ריחות נעימים לך ואיזה לא?

צורה לי

נשאל את הילדים אילו צורות גיאומטריות הם מכירים?

הילדים התבוננו בסביבה הקרובה וינסו וינסו למצוא פריטים מהטבע בעלי צורה גאומטרית.

כמה פריטים מכל צורה אתם רואים?

מהי הצורה הכי בולטת לעין?

האם הצורות בטבע הן בדרך כלל עגולות ורכות או חדות וישרות? נסו לשאר מדוע?

מהי הצורה המועדפת על כל אדם מכם?

בחרו פריט בעל צורה מעניינת, ספרו על הפריט.

משחק קבוצתי – מה אתה רואה?

בסבב, הראשון בוחר פריט גדול בסביבה ומכריז, לדוגמא:

"אני רואה עץ" ומתאר את העץ, הילד הבא אחריו צריך לאתר משהו גדול על העץ שבחר. לדוגמא הילד הראשון אמר: "אני רואה ענף גדול על העץ" ומתאר את הענף.

הילד הבא צריך לאתר פרט כלשהו על הענף המסוים שתיאר הילד הקודם.

כך נמשיך עד שמגיעים לפרטם הקטנים ביותר הנמצאים בעץ.

חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט