כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  איך אתם תורמים למאמץ לשמירת הבטיחות בדרכים?



hishtalmut.jpg
ט"ו בשבט- העץ בגן הילדים
 
 

העץ בגן הילדים

כתבה: תמר בר

*      נושא העץ הינו נושא חשוב ביותר אותו נלמד לאורך השנה בשילוב עונות השנה.

*      הנושא ייפתח בהכרת העצים בסביבה הקרובה או בתוך הגן.

*      נפתח את הנושא כאשר אנו יושבים סביב העץ בחצר הגן או בסביבה הקרובה לגן .

*      הגננת תזמן לילדים לחוות את נושא העץ דרך שימוש בכול החושים.

*      נתבונן- בעצים הרבים, נהנה מיופיים ומצבעיהם.

*      נאסוף - מתוצרת העץ:עלים, זרדים, ענפים, פירות סרק.

*      נבחין- האם העץ בשלכת? בלבלוב?בתרדמת? מפיץ ריח?

*      נזהה- עצים זהים? שונים? בעלי פרחים, בעלי פירות.

*      נחבק- את גזעי העצים, נבדוק כמה ילדים מקיפים את העצים?

*      נטעם- מפירות העץ השונים, פירות עסיסיים, בעלי קליפה...

*      נמולל- את העלים באצבעותינו.

*      נמשש - את חלקי העץ: גזע, ענפים, עלים, פירות.

*      נספר- נספר סיפורי עצים, נמציא סיפורים על ה"עץ שלי"

*      נרקוד- ריקודי עצים סביב העצים:"צדיק כתמר"," עץ הזית" ...

*      נקשיב- לקולות מסביב, מי בא לבקר את העץ?

*      נקטוף- פירות מהעץ, רק לאחר שנקבל רשות- "בל תשחית".

*      נריח- את פריחת העץ, פירות ופרחי העץ.

*      נשיים- את חלקי העץ: שורשים, גזע, ענפים, עלים.

*      נשחק- משחקים סביב העצים: תופסת עצים, צבעים,דג מלוח...

*      נשיר- שירים ושירי משחק על עצים שונים.

*      נאזין לקולות בסביבה- הרוח בעלים, הציפורים המגיעות לעץ

נושאים ללמידה בנושא העץ:

*      מבנה העץ וחלקיו:שורשים, גזע, ענפים, עלים, פרחים פירות

*      נכיר ונשיים עצים .

*      נלמד לזהות ולשיים עצים בשימוש במגדיר עצים

*      נכין תעודות זהות לעצים בסביבותינו.

*      נחלק את הילדים לקבוצות וכל קבוצה תעקוב ותתעד את העצים במהלך השנה:

*      הילדים יתעדו את העץ בשלכת בלבלוב, פריחה....

*      הילדים יבחינו בין עצים הנותנים פרי למאכל אדם ועצים שפירותיו אינם למאכל אדם (פרי סרק).

*      דומה ושונה בתנובת העצים: נשווה, נבחין בין האצטרובל של האורן לברוש...

*       נבחר עצים הגדלים בגן או בקרבתו – הילדים ישוו בין העצים במה הם דומים במה הם שונים?

*      ניטע עץ בגן נעקוב אחר שלבי גדילתו של העץ

*      נלמד מהם התנאים לגידול העץ?

*      העץ כסביבת חיים- מי הם בעלי החיים הגרים או מבקרים בקביעות את העץ?

*      שימושי העץ לאדם– תרומת העץ לבני האדם:צל, פרי, נוי...

*      יחסי הגומלין בין הטבע לאדם

*      נכיר את עצי ארץ ישראלהאופייניים לנופי ארצנו.

*      כיצד נטפח ונשמור על העצים בסביבתנו?

*      חשיבות שמירת על הטבע.

העץ במרחבי הלמידה השונים:

*      אוריינות- נשיים שמות עצים, חלקי העץ, נכתוב סיפורים ושירי עצים

*      שמות- נבדוק האם ישנם ילדים ששמם כשמות העצים? ארז, אלון, אילן...

*      נכיר, נשמע, נדקלם יצירות ספרותיות.

*      פתגמים- נכיר ניבים ופתגמים הקשורים לעצים.

*      אמנות- נכיר יצירות אומנות בנושא עצים של אמנים ישראליים כמו: אנה טיכו, ישראל פלדי, גוטמן...ואמנים מחו"ל: ואן גוך....

*      חשבון- מדידות סביב העץ וחלקיו, מושגי מרחב...

*      מתכונים- נכין מתכונים עם פירות העץ: נאפה עוגות פרי, נסחוט פירות, נכין סלט פירות...

חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                       
ארגון גני הילדים הפרטיים תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים גני ילדים גננות משתפות לוחות לימודי גננות

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט