אני וגם סבתא/ סבא
כתבה: תמר בר
נחזק את הקשר בין הבית לגן על ידי הכנת משימה משפחתית והפעם דרך סבתא/ סבא.
אציע מספר רעיונות כל גננת תבחר מה מתאים לה:
החפץ של סבתא/ סבא
הילדים יבקשו מסבתא / סבא לספר ולהציג חפץ / אביזר מאד מאד עתיק שנשאר מדור קודם, כמו: פמוטים, תפילין, תכשיט, מטפחת, שמלה מאירוע מסוים.
נבקש מסבתא/ סבא לספר על החפץ המיוחד שלהם.
הילדים יגעו, ימששו, יריחו את החפץ, יחוו את דעתם על החפץ.
נבקש את ההורים לצלם את הילד עם החפץ ורק את החפץ עצמו ולהביא לגן.
ההורה יכתוב את סיפורו של החפץ, בדיוק כמו שסבא/ סבתא מספרים.
נכין תערוכה של המוצגים.
נזמין את הסבים/ סבתות לבוא לגן ולהציג את החפץ.
סבתא/ סבא ספרו לי סיפור
הילדים יבקשו מסבא/ סבתא לספר סיפור שהם אהבו כשהיו קטנים.
נקליט אותם מספרים את הסיפור ונביאו לגן כדי שכולם ישמעו.
נדפיס את הסיפור
נכין ספר גדול/ קלסר בו נתעד את הסיפורים בצירוף תמונת הסבא/ סבתא לעיון חופשי של הילדים.
נברר אולי סבתא/ סבא שמרו ספר ילדים שהיה שייך אליהם מילדותם נביא לגן .
נכין תערוכה של הספרים.
הילדים יתבוננו בספרים השונים, נבדוק האם בגן יש את אחד הספרים .
משחקי ילדות
נשאל את סבתא/ סבא על כל משחקי הילדות בהם הם שחקו.
מהו המשחק האהוב עליהם בילדותם?
האם הם זוכרים לשחק בו?
האם יש להם את המשחק (אם זה משחק קופסה)
נבקש ללמד אותנו את כללי המשחק ,היכן משחקים אותו( בבית? בחצר?) מספר המשתתפים, מי מנצח.
ההורים יעזרו לנו להדפיס על נייר את שם המשחק וכללי המשחק.
הילדים יציגו את המשחק בגן.
נשחק עם הילדים את משחקי הילדות.
שירי ילדות
נבקש מסבתא/ סבא להיזכר בשירי ילדות עליהם הם גדלו.
נקליט את סבתא/ סבא שרים לנו
נשמיע את ההקלטה בפני הילדים? האם אנחנו מכירים את השיר?
הגננת תדפיס את כל השירים ותיצור חוברת שירים.
הגננת תקליט את כל השירים על דיסק אחד
ביום המשפחה נחלק לכל ילד ספרון שירים+ דיסק של כל הסבים/ סבתות.
ניתן לצלם בוידיאו את סבתא/סבא שרים ונקרין לילדים.
תחביבי סבתא / סבא
הילדים ישאלו את סבתא/סבא על אחד התחביבים שהיו להם בילדותם.
במקביל סבתא/ סבא יספרו על התחביב שלהם כיום.
נברר האם התחביב השתנה או שהתחביב נשאר אותו תחביב ?
נזמין את סבתא/ סבא לספר / להדגים את התחביב בפני ילדי הגן.
ניתן לצלם בוידיאו את התחביב ולהקרין לילדים בגן.