כניסה לגנים שם משתמש: סיסמה:
  •  
מסלול לימודים
פרסום אפקטיבי
פתח/י אתר לגן
פתחי אתר מקצועי לגן
מה חדש
סקר
  לאור המצב הבטחוני- גננות בדרום, כיצד אתן מתמודדות?




forum.jpg
ניסויים לחנוכה
 
 

ניסויים ופעילויות לחנוכה

נחש, מה בוער לך? (סביבון אחר)

החומרים: נר, גפרורים, בריסטול, צבעים, מספרים, חוט

הפעילות: תבוצע על ידי הילדים עד לשלב הדלקת הנר

לצייר על הבריסטול נחש- קו לולייני ולגזור אותו. לתלות את הנחש מעל הנר הדולק, בגובה של 50 ס"מ בערך. (בבית אפשר מעל תנור או רדיאטור).

שאלות לדיון:

  • מה קורה לנחש?
  • מי גורם לו לזוז?
  • מה הסיבה?

הסבר:

אוויר חם קל יותר מאוויר קר, לכן הוא עולה והאוויר הקר תופס את מקומו.

כאשר מדליקים נר עולים מהלהבה שלו גלים חמים שיוצרים תנועה בלתי נראית

באוויר. התנועה הזו מסובבת את הנחש מהנייר סביב צירו.

  • אפשר להחליף את הבריסטול במכסה האלומניום של הגבינות.
  • לא חייבים לתלות את הנחש ניתן להחזיק בחוט מעל הנר הדולק.



כתב סתרים
 
החומרים: נייר לבן, נר שבת לבן, גפרורים.  

הפעילות: תבוצע על ידי הילדים עד לשלב הדלק הנר.

לכתוב על נייר לבן בנר המשמש כעיפרון. לחכות מעט. להדליק נר, להעביר בזהירות במרחק סביר את הדף מעל לנר, כשצידו הלא מצוייר מופנה אל הנר.

שאלות לדיון:

  • מה קרה לדף?
  • מה קרה לכתב ומדוע?

הסבר:

לאחר כמה שניות של "צליה" מעל הלהבה האותיות הכתובות בנר , שהיה בלתי נראה לחלוטין מקבלות גוון חום וכך רואים את הכתב.

·         פעילות מקסימה לילדים הבוגרים שיכולים לכתוב לבד, מתאים גם לקטנים יותר הם יכולים לצייר.
 
 
 
 
 

 

זיקוקי דינור

החומרים: נר, קליפה של תפוז או קלמנטינה, גפרורים.

הפעילות:

לוחצים על קליפת התפוז כך שהספריט יצא לכיוון הנר הדולק.

שאלות לדיון:

  • מה קרה?
  • מה שימש כחומר דלק?
  • מה קרה כתוצאה משרפת חומר הדלק?
  • *מה סייע לביצוע השריפה?
  • כיצד נוצרו זיקוקי הדינור?

הסבר: בתוך קליפת התפוז יש שמנים אתרים, ברגע שאני מוחצים את הקליפה השמנים יוצאים החוצה. שמן אלו פועלים ככל שמן אחר במגע עם אש.





תעתוע

החומרים: לוח עץ ועליו מחובר בצורה אנכית לוח פרספקס בעזרת ארבעה מסמרים המהווים מסילה עבורו, שני נרות זהים בגודלם וצורתם.

הפעילות:

לאחר שהוכן הלוח, להדביק את הנרות זה מול זה בדיוק, שיהיו חופפים, להדליק רק את הנר שמול הילדים (את הנר השני להדליק "בכאילו"). להכניס את האצבע לנר הקרוב למדגים. פעילות נוספת- לשפוך מים על הנר שאינו דולק.

שאלות לדיון:
 
  • כיצד קרה שהנר לא כבה?
  • כיצד קרה שהאצבע לא נכוותה?

הסבר:

הלהבה של הנר שדלק משתקפת ולכן נראה כאילו גם הנר השני שמעבר למחיצה דולק.
 
 

סביבון הצבעים

 החומרים: עיגולי קרטון לבן בקוטר של 10 ס.מ.- יינתן לתלמידים, צבעים או טושים אדום, ורוד, כחול, תכלת, ירוק, צהוב., קיסם שיניים, או עיפרון רגיל מחודד מאוד.

הפעילות: פעילות שתבוצע כולה על ידי הילדים.

יש לצבוע את חלקי העיגול לפי הסדר המופיע למעלה. לנעוץ את הקיסם במרכז ולסובב במהירות.

שאלות לדיון:

  • במה מבחינים?
  • איזה צבע מקבל העיגול?
  • מה הסיבה להעלמות הצבעים והופעת צבע אחד בלבד?
     

הסבר:

תערובת של אור בכל הצבעים היא אור לבן. כאשר מסובבים את הצבעים במהירות הם מתערבבים וחוזרים לעין שלנו כצבע לבן.

 

יצירת אמנות בצבעי שמן.

החומרים: דלי מים, צבעי שמן נוזלי בגוונים שונים (לפחות שלושה גוונים), כרטיסיה לבנה לכל תלמיד, אטב כביסה לכל תלמיד.

הפעילות: פעילות שתבוצע כולה על ידי הילדים.

 יש לטבול את הכרטיס המוחזק בקצה באטב בתוך דלי המים שבהם עורבבו צבעי השמן ולהוציא. ליבש.

שאלות לדיון: (לפני הפעילות)

  • מה יקרה לכרטיס?
  • איזה צבעים יתקבלו עליו?

הסבר:

צבעי השמן לא התערבבו אילו באלו ושמרו על ייחודם משום שהם אינם מתמוססים במים. השמן צף על פני המים. לכן, הם יצבעו את הכרטיס בצבעים שונים. אילו נבצע ניסויי דומה אך בצבעי גועש או מים נגלה שהצבעים התערבבו ונקבל צבע בגוון אחד, או במספר גוונים דומים, אך לא אותו בצבע ששפכנו למים.


סנדביץ' צבעוני

החומרים: לכל ילד: נייר שעווה, לעטיפת כריכים, שאריות פנדה וצבעי שמן שונים מגורדים ומפוררים, פייטים, נצנצים, אבקות כסף וזהב. לגננת מגהץ.

הפעילותפעילות שתבוצע על ידי הילדים עד לשלב הגיהוץ.

כל ילד מקפל את הנייר לחציו פורש אותו על עיתון. על מחצית הנייר מפזר את הקישוטים ועליהם את פירורי צבעי השמן והפנדה. מכסה את היצירה בחלק הנייר השני. על הנייר פורסים בד ומגהצים. לאחר הגיהוץ והקירור אפשר לתת לילדים לגזור את היצירה לכד, או נר, או סביבון. (לחורר בקצה ולתלות בגן, או בבית)

שאלות לדיון: להסביר את התהליך ולשאול לפני הפעילות.

  • במה קשורה פעילות זו לחנוכה?
  • מה יקרה לחומרים ומדוע?

הסבר:

החום הגבוה ממיס את השעווה (שעווה היא סוג של שמן ),שבנייר ואת צבעי הפנדה והשמן, העשויים גם הם שמן, שני חלקי הנייר הצמודים זה לזה נדבקים ונעשים שקופים ובתוכם רואים את הקישוטים.
 
 
 
 
 
חיפוש
חפש:  
שם:  
עיר:  
 
קבלו עדכונים מהארגון
שם:
דואר אלקטרוני:
מרכז הדרכה
       
שידור חי
                     
2601201023385542.jpg
דף הבית תקנון צור קשר כניסה לאתרי גננות מדריך לניהול אתר ניהול ספקים מפת האתר אינדקס גנים קישורים

© כל זכויות שמורות לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל                             בניית אתר                                האתר מנוהל ומפוקח על ידי - נגב ניהול אתרים באינטרנט